استاندار کرمانشاه؛

عدم واگذاری اختیارات به مدیران شهرستانها

استاندار کرمانشاه با انتقاد شدید از عدم واگذاری اختیارات به مدیران شهرستانها، گفت : مدیران کل نباید در این زمینه مقاومت کرده و باید هرچه سریعتر زمینه واگذاری بخشی از اختیارات خود را به مدیران شهرستان‌ها فراهم کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همواره یکی از گلایه‌های استان از وزارتخانه‌ها بحث تمرکزگرایی و عدم واگذاری اختیارات به مدیران استانهاست، گفت : متاسفانه این روند و این شرایط در استان هم حاکم است و شاهدیم مدیران کل تمام اختیارات را در مرکز استان تجمیع کرده و اجازه واگذاری و انجام کار را به مدیران شهرستان نمی‌دهند.

او با انتقاد شدید از این رویه مدیران، گفت : با این شرایط کار‌ها پیش نمی‌رود و شاهدیم مدیران شهرستان برای کوچکترین کار باید بار‌ها به مرکز استان سفر کنند.

بازوند گفت: اینکه سرمایه گذاری از شهرستان بار‌ها برای انجام یک کار کوچک به مرکز استان بیاید چه سودی به شما و استان می‌رساند. چرا باید یک سرمایه گذار بار‌ها این راه طولانی را تا مرکز استان بیاید و ساعت‌ها پشت در دفتر مدیران کل معطل بماند که یک سرمایه گذاری در شهرستان صورت گیرد!

او با تاکید بر لزوم واگذاری اختیارات لازم به شهرستان‌ها، از مدیران کل استان‌ها خواست هرچه سریعتر زمینه واگذاری اختیارات به مدیران شهرستان‌ها را فراهم کنند.

او افزود: اینکه مدیران کل در برابر تفویض اختیارات به شهرستان‌ها مقاومت می‌کنند پذیرفتنی نیست و باید هرچه سریعتر اختیارات لازم به مدیران شهرستان‌ها واگذار شود.

بازوند گفت: این عدم واگذاری اختیارات موجب شده فضای کسب و کار در استان به این شکل نامطلوب باشد، چرا که برای کوچکترین کار در شهرستان‌ها باید مسئولین و مدیران و سرمایه گذاران آن شهرستان به مرکز استان بیاند.

استاندار کرمانشاه از شورا‌های فنی و برنامه ریزی استان خواست اختیارات لازم را دراختیار شورا‌های فنی و برنامه ریزی شهرستان‌ها قرار دهند.

بازوند با اشاره به لزوم تکمیل هرچه سریعتر سد "شرفشاه" گفت: در این جلسه مصوب می‌شود که این سد باید تا بهمن ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

او بر لزوم ساخت سد "بیستون" به عنوان یک ضرورت برای استان تاکید کرد وافزود: بخش خصوصی برای ساخت این سد اعلام آمادگی کرده که در همین راستا از شرکت آب منطقه‌ای می‌خواهیم ظرف یک ماه اسناد مربوطه برای واگذاری پروژه به بخش خصوصی را آماده کند.

استاندار کرمانشاه از ابلاغ ۱۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات زلزله به استان خبر داد وافزود: علاوه بر این قرار بر این شد ۵۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار به صورت نقدی به استان ابلاغ شود که باید بطور جد پیگیر تخصیص این اعتبارات باشیم.

او افزود: احتمال دارد با توجه به زلزله آذربایجان شرقی تخصیص این اعتبارات قدری با مشکل مواجه شود، اما در این زمینه باید پیگیری‌ها را انجام دهیم.

بازوند از ابلاغ ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان خبر داد.

او گفت: این ۱۲۵ میلیارد تومان در قالب ۴۱ پروژه به زودی به استان ابلاغ می‌شود که دستگاه‌ها باید در زمینه تخصیص آن پیگیر باشند.

استاندار کرمانشاه به تدوین بودجه سال ۱۳۹۹ هم اشاره کرد وافزود: بودجه در حال تدوین است و امسال قرار است تفاوت‌هایی با سال‌های گذشته به لحاظ ساختاری داشته باشد، بنابراین ضرورت دارد دستگاه‌ها از هم اکنون برنامه‌های خود را جهت انعکاس به دولت به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بدهند.

او افزود: از مدیران کل می‌خواهیم ظرف یک ماه آینده تمام اهتمام خود را برای رایزنی با وزارتخانه‌های مربوطه جهت افزایش اعتبارات استان داشته باشند و هر کمکی نیاز داشتند اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

بازوند گفت: مدیران همچنین باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس استفاده کنند تا بتوانیم رقم اعتبارات استان در بودجه سال آینده را به میزان قابل قبولی افزایش دهیم .

 

 

انتهای پیام/د

زمینه واگذاری بخشی از اختیارات به مدیران شهرستان‌ها فراهم می شود

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار