مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ماندگاری هوای سرد در مناطق زلزله زده استمرار دارد / پیش بیین رگبار و رعد و برق برای برخی مناطق کشور

ضیاییان از استمرار ماندگاری هوای سرد در مناطق زلزله زده شمال غرب خبر داد و گفت: دمای کمینه میانه صفر تا ۲ درجه سانتی گراد و سرای منفی ۳ تا منفی یک درجه سانتی گراد است.

ماندگاری هوای سرد در مناطق زلزله زده استمرار دارد / پیش بیین رگبار و رعد و برق برای برخی مناطق کشورصادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تا روز پنج شنبه در نیمه شمالی کشور جو همچنان آرام و پایدار خواهد بود، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی به سبب پایداری هوا، افزایش غلظت آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در استان‌های هرمزگان، فارس، کرمان، جنوب بوشهر، جزایر شرق خلیج فارس و برخی مناطق سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه امروز بارش در جزایر شرق خلیج فارس، هرمزگان و جنوب کرمان شدت بیشتری خواهد داشت، گفت: امروز شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.


بیشتر بخوانید: آسمانی آرام در اغلب مناطق کشور/ چشم انتظار افزایش آلایندگی باشید


این مقام مسئول ادامه داد: براساس بولتن‌های هواشناسی، روز یکشنبه در جنوب فارس و بوشهر، برخی مناطق هرمزگان، سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده گاهی وزش باد رخ می‌دهد و بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش خواهد یافت.

وی درباره آخرین جزئیات آب و هوای مناطق زلزله زده گفت: تا پایان هفته در نواحی زلزله زده شمال غرب، هوای سرد ماندگار خواهد بود و دمای کمینه میانه صفر تا ۲ درجه سانتی گراد و سرای منفی ۳ تا منفی یک درجه سانتی گراد است، ضمن آنکه از بعدازظهر پنج شنبه در این مناطق افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان با بیان اینکه تا اواخر هفته در نیمه جنوبی جوی آرام و صاف پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: برای تهران تا پایان هفته پدیده غبار محلی و در برخی ساعات آلودگی استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/

پیش بینی جوی آرام و صاف برای نیمه جنوبی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار