شناسایی انبار‌های مواد شوینده غیر مجاز در کرج، قیامدشت و مولوی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۹ نفره تولید و توزیع کننده شوینده‌های تقلبی به ارزش یکصد میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در تشریح این خبر، گفت: در مهرماه سال جاری نماینده حقوقی شرکت شوینده‌ای معروف با مراجعه به مراجع قضائی شکایتی را مبنی بر نقض علایم تجاری شرکت و تولید کالای شرکت به صورت تقلبی مطرح کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع و اینکه محصولات شوینده تقلبی به سلامت جامعه آسیب می‌رساند بلافاصله پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی عنوان داشت: با شروع تحقیقات کارآگاهان این اداره، موفق به شناسایی یک کارگاه تولیدی در قیامدشت و سپس یکی از محل‌های خرید و فروش این محصولات در کرج و چندین نقطه در شهر تهران شدند.

وی با اشاره به اینکه امکان همدستی این فروشندگان با یکدیگر وجود داشت، گفت: چند اکیپ از کارکنان اداره چهاردهم تشکیل و در یک اقدام همزمان در ساعت ۱۰:۰۰ روز چهارشنبه سوم مهرماه کارآگاهان به محل‌های شناسایی شده مراجعه و موفق شدند متهمان پرونده را دستگیر کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی در ادامه افزود: کارآگاهان اداره چهاردهم در هنگام ورود به کارگاه تولیدی قیامدشت هفت نفر که چهار تبعه افاغنه و سه تبعه ایرانی بودند را در حال تولید و بسته بندی پودر‌های تقلبی مشاهده و دستگیر کردند.


بیشتر بخوانید: دستگیری ۷۶۷ سارق، مالخر، زورگیر در طرح رعد ۳۰/ اجرای طرح ساماندهی موتورسواران در پایتخت


این مقام انتظامی عنوان کرد: متهمان در اعترافات اولیه بیان داشتند: دستگاه مورد استفاده در کارگاه را فردی به نام مسعود خریداری شده است و یاسر نیز خرید رنگدانه و نمک ید دار و پودر تقلبی و کارتن‌ها را انجام می‌دهد و کارگاه مذکور نیز اجاره‌ای می‌باشد و دو نفر دیگر به نام‌های محسن و علی فروش پودر را بر عهده دارند. در بازرسی به عمل آمده از انبار و کارگاه مذکور کارآگاهان موفق شدند ۸۳۰ کارتن پودر ۲۴ عددی و ۶۲۰ بسته پودر ۲۰ کیلویی و ۳۵۰ بسته نمک یددار و ۵۳ بسته رنگدانه سبز آبی و ۴ هزار و ۲۰۰ بسته کارتن پودر کشف کنند و کارگاه و انبار شوینده‌های تقلبی را پلمپ کنند.

وی افزود: به دنبال دستگیری‌های این متهمان و اعترافات آنان، کارآگاهان موفق شدند یکی دیگر از انبار‌های باند را در منطقه مولوی شناسایی کنند. ولی پس از مراجعه با آن محل، کارآگاهان با انبار خالی مواجه شدند و مشخص شد کالا‌های تقلبی قبل از رسیدن کارآگاهان در بین مغازه‌های اطراف توزیع شده است.

سرهنگ تقی پور ابراز داشت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، ۲ توزیع کننده مواد تقلبی به نام قادر و عادل در مخفیگاهشان دستگیر و پس از انتقال به اداره چهاردهم لب به اعتراف گشودند و یکی دیگر از انبار‌های محل نگهداری کالا‌های تقلبی در محمد شهر کرج را معرفی کردند که در بازرسی از این انبار نیز ۲۳۲ کارتن شامپو تقلبی کشف کردند.

وی افزود: در این مرحله از تحقیقات پلیسی ۲ متهم دیگر پرونده که ۲ خانم بودند شناسایی و دستگیر شدند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: تا کنون ۹ تن از دست اندرکاران تولید و توزیع کالا‌های تقلبی شوینده برند دستگیر شده اند و متهمان با دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه ۳ تهران برای تحقیقات تکمیلی و روشن شدن سایر زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارند.

سرهنگ کارآگاه تقی پور در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورده کرده اند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه جعل عنوان و علایم شرکت‌ها به دلیل به خطر افتادن سلامت جامعه مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار