شهر توریستی چابهار نباید مشکلات حاشیه نشینی داشته باشد

مدیرکل بازرسی سیستان و بلوچستان گفت: شهر توریستی و تاریخی چابهار با زیبایی‌ها و جذابیت‌های فراوان نباید مشکلات و معضلات حاشیه‌نشینی داشته باشد و مردم از امکانات اولیه نظیر آب، برق و بهداشت محروم باشند.

شهر توریستی چابهار نباید مشکلات حاشیه نشینی داشته باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حسن امامی مدیرکل بازرسی سیستان و بلوچستان در نشست شورای اداری چابهار اظهار داشت: چابهار موقعیت تجاری، اقتصادی، کشاورزی و گردشگری خوبی دارد و مسئولان باید تلاش کنند تمام مشکلات پیش روی آن مرتفع شود.

او  بیان کرد: رعایت قانون برای تمام دستگاه‌های اجرایی الزامی است و نباید با قانون‌گریزی نظام اسلامی را در دنیا بدبین کرد.

مدیرکل بازرسی سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از ظرفیت‌های منطقه موجب رونق تولید و اشتغال می‌شود.

او  ادامه داد: سازمان بازرسی در کنار مردم و مسئولان است و باید مسئولان و نیرو‌های اداری با خود نظارتی، رعایت قانون، امانتداری، وجدان کاری، شفافیت و پاسخگویی به امورات مردم به سوی سالم سازی فعالیت‌ها حرکت کنند.

امامی اظهار داشت: فساد در سیستم اداری با شفاف سازی عملکرد و پاسخگویی کاهش پیدا می‌کند.

چابهار گنج پنهان است

فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: چابهار به تعبیر رهبر معظم انقلاب گنج پنهان است و باید با تکمیل زیرساخت‌ها زمینه برای توسعه سواحل مکران فراهم شود.

رحمدل بامری افزود: چابهار با بیش‌از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، هم‌اینک ۷۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین در ۱۴ سکونتگاه غیررسمی دارد که بدون امکانات برق، بهداشت، مدرسه و آب زندگی می‌کنند.

او  بیان کرد: با تکمیل زیرساخت‌ها برای ترانزیت کالا زمینه برای ورود ۵۰ درصد کالای اساسی کشور در بندر چابهار وجود دارد و این یک افتخار برای این منطقه است که در شرایط جنگ اقتصادی به کشور کمک می‌کند.

فرماندار چابهار ادامه داد: چابهار کمترین سرانه فضای ورزشی، آموزشی، بهداشتی و راه و طرح هادی در کشور را دارد و این موارد نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات است.

او  تصریح کرد: تلاش‌هایی برای رفع مشکلات بیکاری، تکمیل زیرساخت‌های مرز ریمدان، توسعه بندر، تسریع در تکمیل راه آهن و اجرای جاده ۲ بانده انجام شده و بزودی شاهد تحولات خوبی در توسعه چابهار خواهیم بود.

بامری گفت: با وجود مشکلات فراوان در چابهار برخی اقدامات توسعه‌ای نظیر راه آهن، صدور مجوز ساخت فرودگاه، مرز رسمی ریمدان و طرح‌های بزرگ و کوچک در زمینه آبرسانی، ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حال انجام است که امیدواریم به موقع تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

مدیران چابهار در راستای توسعه گام بر می‌دارند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: توجه به نظارت و ارزیابی در فرآیند‌های اجرایی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای موفقیت توسعه است و تقویت پیوند بین نظارت و اجرا جسارت و اعتماد بیشتر به مدیران می‌دهد.

عبدالرحیم کردی بیان کرد: ضرورت‌های جامعه محلی باید در فرایند توسعه دیده شود و چیزی که موفقیت را محقق می‌کند هم‌افزایی و یکپارچگی در همه ابعاد و ساختار به یک نسبت است.

او  ادامه داد: خوشبختانه این اراده و عزم در استان سیستان و بلوچستان و چابهار وجود دارد و مدیران مصمم هستند تا در راستای توسعه گام بردارند.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار