سپاه ثارالله پیشتاز در خدمت رسانی به مناطق محروم کرمان

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در مجموع سه میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی این مناطق هزینه شده که ۵۰ درصد این هزینه‌ها توسط سپاه تامین شده است.

سپاه ثارالله، پیشتاز در خدمت رسانی به مناطق محروم کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ علی سلطانی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه حدود چهار سال پیش قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کشور تشکیل شده است گفت: این قرارگاه در دهستان‌های استان اقدام به محرومیت‌زدایی می‌کند.

سلطانی با بیان اینکه تاکید سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر این است که قرارگاه به کار خود با جدیت ادامه دهد گفت: به دهستان‌هایی رفتیم که تاکنون کاری در آن‌ها انجام نشده بود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر در سه دهستان در جنوب و شرق استان فعال هستیم عنوان کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کردر دهستان‌های تکاب بخش شهداد، نرگسان عنبرآباد و ناصریه ریگان فعالیت دارد.

او با بیان اینکه یک روحانی جوان به‌عنوان امام جماعت روستا در این دهستان‌ها محور کار قرار گرفته است افزود: بجز فعالیت‌های عمرانی اقدامات و برنامه‌های فرهنگی نیز در این روستا‌ها برگزار می‌شود.

سلطانی با اشاره به اینکه قرارگاه در چند کارگروه فعالیت می‌کند گفت: یکی دیگر از این کارگروه‌ها تعلیم و تربیت است که بسیار در مناطق محروم لازم و ضروری است.

او با بیان اینکه بحث بهداشت و درمان دهستان‌های هدف در دستور کار قرارگاه است و ذیل یک کارگروه انجام می‌شود افزود: کارگروه زیرساخت و مهندسی نیز در این مناطق فعال است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ساخت مدرسه، حمام، سرویس‌های بهداشتی و ایجاد راه‌های روستایی در این سال‌ها انجام شده است گفت: در حال حاضر در این مناطق یک باب مدرسه آماده افتتاح است.

او بیان دشات: ۵۰ درصد هزینه‌ها توسط سپاه و ۵۰ درصد توسط خیرین و ادارات تامین شده است.

سلطانی با اشاره به اینکه در دهستان تکاب شهداد ۸۶ سرویس بهداشتی و حمام ساخته شده است که از خود مردم هم کمک گرفتیم و آن‌ها را فعال کردیم گفت: نگاه قرارگاه فقط خدمت به مردم است و به‌همین دلیل اهالی و مسئولان نیز پای کار آمده و کمک کردند.

او با بیان اینکه چندین سال است که لایروبی قنوات به‌خوبی انجام نمی‌شود افزود: با احیای قنوات در شهداد مشکل آب تا حدود زیادی برطرف می‌شود و این کار در برنامه قرارگاه است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه چهار هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در مناطق هدف ما وجود دارد افزود: این دانش‌آموزان نیازمند تامین امکانات آموزشی در حوزه‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/س

دانش‌آموزان مناطق محروم، نیازمند تامین امکانات آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار