نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

تأثیر تحولات منطقه ای بر شرایط صلح داخلی

کولایی گفت: ما در کشور تحولات زیاد منطقه‌ای را تجربه کردیم که تأثیر بسزایی روی شرایط صلح داخلی داشته است.

تأثیر تحولات منطقه ای  بر شرایط صلح داخلیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، الهه کولایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در اولین پیش همایش صلح و مدیریت شهری با اشاره به این نکته که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرهای جهان به ویژه در منطقه‌ای که ما زندگی می‌کنیم صلح است، گفت: منطقه‌ای که ما در آنجا زندگی می‌کنیم بستر مورد خدشه قرار گرفتن صلح در آن فراهم است اما تصور من این است زمانی که مدیران شهری صحبت از صلح می‌کنند در منطقه‌ای که به آن چهارراه حوادث گفته می‌شود، می‌توان از طریق عوامل درون مدیریتی این اقدام (صلح پایدار در مدیریت شهری) را مشاهده کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: ما در داخل کشور با مواردی روبه‌رو هستیم که همواره موضوع صلح را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما باید به این نکته توجه کرد ما به مجموعه‌ای از کشورها تعلق داریم که تجربیات متفاوت روی کشور ما تأثیر گذاشته است.

کولایی با اشاره به شکاف‌های ایجاد شده در دو دهه اخیر، گفت: شکاف‌های ایجاد شده در دو دهه اخیر در کشور تمرکز ما را روی مکانیزم داخلی برده است و کمتر به گسترش نولیبرالیسم توجه شده است.

او با اشاره به تحولات منطقه، گفت: ما در کشور تحولات زیاد منطقه‌ای را تجربه کردیم که تأثیر بسزایی روی شرایط صلح داخلی داشته است اما تأکید من این است که نباید ریشه همه مشکلات را در داخل کشور ببینیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: منطقه‌ای که ما در آنجا زندگی می‌کنیم نشان می‌دهد که در سه دهه اخیر از روند شاخص‌های جهانی عقب مانده‌ایم و بستر خاورمیانه در این عقب ماندگی نقش بسزایی داشته است.

کولایی ادامه داد: تصور من این است شهرها به بستری برای ایجاد ناعدالتی تبدیل شده است و باید از شاه‌راه‌هایی که کشورها را به یکدیگر مرتبط می‌کند در جهت افزایش صلح شهرها استفاده کرد و می‌خواهم مثالی بزنم از زمانی که خودم در مجلس شورای اسلامی دارای مسئولیت بودم.


بیشتربخوانید: بازآفرینی شهری افزایش صلح را در پیش دارد


او افزود: در آن زمان فردی به من مراجعه کرد و گفت: بیایید شما را به منطقه‌ای ببرم که در آنجا ۵۰۰ نفر از مردم در زیر زمین زندگی می‌کنند و من همانجا گفتم که نیازی به آمدن من نیست و من از موضوع و ناعدالتی‌ها آگاه هستم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شکاف‌های هولناک بین جوامع باید از بین برود و نباید به داشتن برخی از اطلاعات و واقعیت‌ها بسنده کنیم زیرا این اختلاف‌ها محرومان را محروم‌تر و ثروتمندان را ثروتمند‌تر کرده است.

انتهای پیام/

شهرها به بستری برای ایجاد ناعدالتی تبدیل شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار