کاشت غلات در سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی گیلانغرب

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : کاشت غلات در سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پاشا مرادی مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : کشت غلات که در مناطق سردسیر شهرستان طی چند روز گذشته شروع شده رو به اتمام است و در مناطق گرمسیری نیز از اول آذرماه آغاز می‌شود.

او گفت : پیش بینی می‌شود در صورت وضعیت مناسب جوی و تراکنش بارش‌ها بیش از ۵۰ هزار تن گندم در سال آینده برداشت شود که پنج هزار تن افزایش عملکرد نسبت به امسال خواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: همچنین در سطح ۱۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان گیلانغرب جو و نخود کشت می‌شود و ۲۵۰ هکتار هم به کشت کلزا اختصاص یافته است.

مرادی افزود: مابقی اراضی کشاورزی به محصولات دیگر و یا آیش سالیانه اختصاص داده شده است.

او افزود: بذور اصلاح شده و ضدعفونی شده متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه که مورد تایید مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه باشد به مقدار کافی تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: در راستای بهبود تولید و نظارت بر عملکرد و مراحل کاشت، داشت و برداشت تعداد ۱۶ کارشناس در مراکز دهستان‌ها و مدیریت شهرستان درنظر گرفته مستقر شده‌اند.

او گفت: برای نهاده‌های کشاورزی نظیرکود اوره، تامین لازم صورت گرفته و در خصوص کود فسفات هم در حال رایزنی از طریق استان و وزارتخانه هستیم.

او گفت: سوخت مورد نیاز تراکتور‌های شهرستان هم تامین شده و برنامه پلاک کوبی آن‌ها در دست اجرا و سازمان دهی است.

 

 

انتهای پیام/د

کشت غلات در مناطق سردسیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار