در مهرماه سال جاری ۶۶۴ مورد حادثه و آتش سوزی در کاشان رخ داده است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت:در مهرماه سال جاری ۶۶۴ مورد حادثه و آتش سوزی در کاشان رخ داده است که از این بین ۶۴ مورد آتش نشانی و ۱۶۰ مورد حادثه برای همشهریان کاشانی رخ داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود چایچی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کاشان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مهرماه سال جاری ۶۶۴ مورد حادثه و آتش سوزی در کاشان رخ داده است، اظهار داشت: از این بین ۶۴ مورد آتش نشانی و ۱۶۰ مورد حادثه برای همشهریان کاشانی رخ داده است که تیم‌های عملیاتی این سازمان با حضور به موقع توانستند جان ۵۰ نفر از شهروندان را نجات دهند.

او ابراز داشت: ۱۶۰ حادثه رخ داده برای شهروندان کاشانی حوادثی نظیر سقوط از ارتفاع، تصادف و سوانح رانندگی، نشست زمین، نشت گاز و ... بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کاشان با اشاره به خطر انتشار گاز مونواکسیدکربن در زمستان به عنوان یکی از شایع‌ترین خطرات نصب وسایل گرمایشی در پائیز و زمستان هر سال تصریح کرد: با انجام برخی اقدامات ساده به راحتی می‌توان خطر انتشار گاز مونواکسید کربن را در منزل و محل کار کاهش داد.


او افزود: پرهیز از نصب آبگرمکن در محیط‌های بسته، اطمینان از بازبودن مسیر دودکش ها، انتخاب لوله‌های دودکش استاندارد گالوانیزه و مقاوم، عدم استفاده از بخاری‌های بدون دودکش و همچنین پرهیز از روشن کردن پیک نیک در محیط‌های بسته از جمله مواردی است که همشهریان می‌توانند با رعایت آن‌ها خطر انتشار گاز مونواکسیدکربن را به حداقل برسانند.

چایچی با بیان اینکه متوسط زمان رسیدن تیم‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی کاشان به محل در عملیات‌های انجام شده چهار دقیقه و ۲۹ ثانیه است، بیان داشت: این مدت زمان در آتش سوزی‌ها چهار دقیقه و ۲۰ثانیه بوده است.

او فرهنگ سازی در بین اقشار جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان را یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان دانست و ابراز داشت: به این منظور بسته‌های آموزش شهروندی در قالب برنامه هفتگی، پوستر‌های نکات ایمنی عمومی، تلفن‌های امدادی و طرح هر شهروند یک آتش نشان در بین دانش آموزان کلاس سوم مدارس ابتدایی کاشان توزیع شده است.

انتهای پیام/م

 

نجات جان ۵۰ شهروند کاشانی توسط آتش نشانان در مهرماه ۹۸

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار