اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

اجرای گام چهارم نشان داد نمی‌شود روی وعده‌های غرب حساب کرد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت در مرحله چهارم کاهش تعهدات برجامی نظر منتقدانی را که از ابتدا اعلام می‌کردند آمریکا قابل اعتماد نیست پذیرفته است.

ضرر‌های گفتگو با یک دیکتاتور نمی‌تواند نتیجه‌ای داشته باشد.محمدمهدی اسلامی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در دوره اصلاحات، فشاری برای ضرورت مذاکره با نهادهای بین‌المللی مطرح شد و دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی مذاکراتی را آغاز کرد و منتهی به پلمپ برخی از تاسیسات در دوره ریاست جمهوری هشتم شد. همچنین استراتژی نظام ثابت کرد که این نوع ورود و تعامل با دنیا بیش از هر چیز منتهی به گستاخی طرف‌های غربی و زیاده‌خواهی آنها خواهد شد.

او ادامه داد: نتیجه‌ای که از آن حاصل شد، فک پلمپ تاسیسات در پایان همان دوره توسط همان رئیس جمهور بود، در این دوره هم آقای روحانی این پیش‌بینی را می‌کردند که بسیاری از مراحلی که ما در مذاکرات ناگزیر به پذیرش آن بودیم به زودی در همین دولت منتهی به تغییر و بازگشت به حالت قبل خواهد شد؛ آنچنان که سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کردند که ما به حالت قبل برجام از لحاظ غنی‌سازی فردو در مرحله چهارم فاصله‌ای نداریم.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: در مرحله چهارم کاهش تعهدات برجامی به نظر می‌رسد که دولت به نوعی نظر منتقدانی را که از ابتدا اعلام می‌کردند آمریکا قابل اعتماد نیست پذیرفته است و هیچ گاه نمی‌شود روی وعده آن حساب کرد.


بیشتر بخوانید: تهدید اتحادیه اروپا به خروج از برجام


اسلامی یادآور شد: همچنین شاهد این بودیم که در دوره گذشته، اروپا، روسیه و چین تلاش زیادی کردند که این تغییر بازی توسط آمریکا را مدیریت کنند و اجازه ندهند که فضای گفتمانی انقلابیون در ایران برتری پیدا کند و سعی می‌کردند برجام را مانند یک موجود زنده نشان دهند و آن را یکی از مسیرهای تعامل بین‌المللی معرفی کنند. اگرچه در برجام ما شاهد منافع جدی برای نظام بودیم اما بزرگترین منفعت این بود که ما به این نتیجه رسیدیم که گفت‌وگو با یک دیکتاتور نمی‌تواند نتیجه‌ای داشته باشد.

او تصریح کرد: آنچه امروز به عنوان لیبرال دموکراسی مطرح می‌شود، نوعی دیکتاتوری اقلیت مترف است. به نظر من اگر همین امروز در جامعه آمریکا رای‌گیری شود، یک اکثریت مطلقی حامی رفتارهای آمریکا نخواهند بود. آنچه موسسات آمریکایی اعلام می‌کنند نوعی تفاوت مطالبه افکار عمومی آمریکا نسبت به این موضوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار