صدور بیش از ۳ هزار حکم جایگزین حبس در فارس

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: در یک سال گذشته بیش از ۳ هزار حکم جایگزین حبس در استان فارس صادر شده است.

صدور بیش از ۳ هزار حکم جایگزین حبس در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد رحمانیان با بیان اینکه میزان مجازات‌های جایگزین حبس در استان افزایش داشته است، اظهارداشت: در یک سال گذشته بیش از ۳ هزار حکم جایگزین حبس در استان فارس صادر شده است.

او افزود: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات پیشگیرانه در قوه قضاییه پیگیری می‌شود.

رحمانیان ادامه داد: پرونده‌های جایگزین حبس شامل مرتکبان جرائم غیر عمد با حداکثر مجازات ۳ ماه حبس و انجام افعال غیر متعارف در جامعه است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس اظهار کرد: احکام سبز یا مجازات‌های جایگزین حبس، مرتکبان جرائم غیر عمد ناشی از رانندگی و کار با مجازات کمتر از ۲ سال حبس را نیز شامل می‌شود.

به گفته رحمانیان در این نوع احکام، متهم به پرداخت وجه نقد و یا انجام خدمات در محیط‌های اداری و نهاد‌ها محکوم می‌شود.

او به تاثیر مثبت حکم مجازات جایگزین حبس در جامعه اشاره کرد و افزود: صدور این قبیل احکام، در کاهش یا تکرار نشدن جرم نقشی موثر ایفا می‌کند.

ساماندهی، حمایت و نگهداری کود کان خیابانی تحت نظارت بهزیستی، درمان رایگان، تعمیر کیف و کفش کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی، کاشت و نگهداری نهال، ایجاد آتش بُر برای جلوگیری از سرایت آتش احتمالی به جنگل از جمله احکام جایگزین حبس است.
انتهای پیام/م

صدور بیش از ۳ هزار حکم جایگزین حبس در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار