برگزاری یادواره شهدای عشایر خراسان جنوبی

دبیر برگزاری یادواره استانی شهدای عشایر خراسان جنوبی گفت: امسال یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه برگزار می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، مقدادی، دبیر برگزاری یادواره استانی شهدای عشایر خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه برگزار می‌شود که در این راستای طرح آبرسانی به محلات عشایری این شهرستان نیز افتتاح می‌شود.


او افزود: عشایر در اقتصاد و تولیدات گوشتی نقش به‌سزایی داشته و می‌طلبد مورد توجه باشند.


دبیر برگزاری یادواره استانی شهدای عشایر خراسان جنوبی گفت: ۷۰ شهید عشایر در استان خراسان جنوبی وجود دارد.


او با بیان اینکه در همه مناطقی که دارای شهید عشایر هستند یادواره شهدا برگزار شده است افزود: جمعیت عشایری خراسان جنوبی ۸۲ هزار و ۵۸۶ نفر با ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار است.


رونمایی از سه کتاب ویژه عشایر خراسان جنوبی


دبیر برگزاری یادواره استانی شهدای عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه یادواره شهدای عشایر استان هفتم آذرماه در مصلی حاجی آباد زیرکوه برگزار می‌شود گفت: در این یادواره از سه کتاب ویژه عشایر خراسان جنوبی رونمایی می‌شود.


مقدادی افزود: برپایی بیمارستان صحرایی در زیرکوه، برگزاری بازی‌های بومی محلی، برگزاری مسابقه شترسواری و برگزاری مسابقه آشپزی زنان عشایر از دیگر برنامه‌های جانبی یادواره استانی شهدای عشایر استان است.


او از برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید عشایر کشور در کرمانشاه در سال ۹۹ خبر داد و بیان کرد: در راستای برگزاری این کنگره اجلاسیه شهدای زن عشایر در ایلام و اجلاسیه شهدای دانش آموز عشایر در فارس برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ب


گرامیداشت شهدای عشایر در خراسان جنوبی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.