انجام ۴۴۰ مورد بازرسی از بوفه مدارس غرب اهواز

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز از ۴۴۰ مورد بازرسی از فعالیت بوفه‌های مدارس غرب این کلانشهر در سال تحصیلی جاری خبر داد.

مهرداد شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید، طی بازدید‌های مستمر کارشناسان بهداشتی از بوفه‌های مدارس غرب این کلاتشهر و در حوزه استحفاظی اداره، بیش از ۴۴۰ مورد بازرسی از بوفه‌های مدارس انجام شده که در مجموع ۶۰ درصد آن‌ها مورد تأیید بوده و برای موارد غیر مجاز اخطاریه‌های بهداشتی صادر و اقدامات لازم صورت پذیرفت.

او با اشاره به اهمیت و ضرورت نظارت بر بوفه‌های مدارس افزود: بوفه مدارس باید بهداشتی و مطابق با آئین نامه‌های موجود بوده و در آن‌ها شرایط و موازین بهداشتی همچون سلامت موادغذایی، سلامت افراد درگیر کار و بهداشت مکان مورد نظر رعایت شود.

شریفی بیان کرد: باید از عرضه موادغذایی مضر و آسیب پذیر نظیر؛ انواع پفک ها، چیپس، یخمک، نوشابه، آدامس، شکلات و همچنین محصولات غذایی فساد پذیر، فاقد بسته بندی و فله‌ای و یا محصولاتی که پروانه ساخت، کد بهداشتی و تاریخ مصرف هستند جلوگیری بعمل آید.

این مقام مسئول اظهار داشت: با توجه به سنین رشد دانش آموزان در مقاطع مختلف مدرسه و نیاز آن‌ها به میان وعده‌ها علاوه بر سه وعده اصلی غذایی معمولا این نیاز در تعاونی یا بوفه مدارس برآورده می‌شود و همین امر لزوم نظارت هر چه بیشتر بر فعالیت بوفه‌های مدارس و کارکنان و مکان عرضه مواد غذایی را پر رنگتر می‌کند.

شریفی تصریح کرد: علاوه بر کارشناسان بهداشتی، والدین، کارکنان مدرسه و دانش آموزان باید در امر نظارت کمی و کیفی موادغذایی مشارکت داشته باشند و از بروز تخلفات جلوگیری کنند و نسبت به این قضیه مسئولیت پذیری بیشتری نشان دهند تا بتوان سلامتی دانش آموزان را تأمین کرد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز اذعان داشت: به اولیا و مربیان دانش آموزان تاکید می‌شود که فرزندان خود را به مصرف موادغذایی سالم از قبیل؛ ساندویچ نان و پنیر و گردو، شیر پاستوریزه و یا استریلیزه و فرآورده‌های لبنی، انواع تنقلات سنتی مثل؛ نخودچی و کشمش، خرما، انواع خشکبار و انواع میوه‌ها مثل؛ سیب، گلابی، نارنگی، پرتقال تشویق کنند.

مهرداد شریفی ادامه داد: همچنین مصرف سبزیجات مانند؛ هویج که کاملا شسته و بسته بندی شده هستند و یا بیسکویت، کلوچه و کیک‌هایی که کد بهداشتی و پروانه ساخت دارند و به طریق بهداشتی تهیه و بسته بندی شده اند را به آن‌ها پیشنهاد دهند و سعی کنند دانش آموزان را در چنین مواردی کاملا توجیح کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم را ارائه دهند و خودشان هم در تهیه تغزیه فرزندانشان اصول بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/گ

لزوم نظارت بر بوفه مدارس

برچسب ها: بهداشت ، امنیت غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.