کارزار اینترنتی علیه استفاده ابزاری از زنان در ژاپن

بعد از افشای حکم بعضی از شرکت‌ها در ژاپن که عینک زدن را برای کارمندان زن ممنوع کرده‌اند، کارزار اینترنتی زنان این کشور در فضای مجازی برای حق عینک زدن آغاز شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا دو شبکه تلویزیونی ژاپنی گزارش‌هایی از درخواست برخی کارفرمایان از کارمندان زن برای عینک نزدن در محل کار منتشر شد که جنجال‌انگیز بود.

برخی از این شرکت‌ها دلایل درخواست خود را توضیح داده‌اند؛ از جمله این که عینک باعث می‌شود چهره زنان بخش فروش شرکت‌ها بسیار جدی به نظر برسد که می‌تواند بر جذب مشتری‌ها تاثیر منفی بگذارد یا اینکه عینک باعث می‌شود آرایش زنان کارمند به چشم نیاید.

عینک زن ژاپنی کارزار اینترنتی علیه استفاده ابزاری از زنان در ژاپن

 زنان ژاپنی با راه‌اندازی کارزاری در اینترنت، هشتگ «عینک ممنوع است» به راه انداخته و خواستار توقف برخوردهایی از این دست از طرف کارفرمایان علیه زنان شده‌اند.

یک زن خدمتکار رستوران توئیت کرده که از وی خواسته شده عینک نزند، چرا که «خشن» به نظر می‌رسد.

کاربر دیگری نوشته اگر عینک تنها برای زنان ممنوع شده، این یک تبعیض جنسیتی است.

اوایل سال جاری نیز اجبار برخی شرکت‌های ژاپن در مورد پوشیدن کفش پاشنه‌بلند برای زنان کارمند جنجالی شد.

بعضی از کاربران فضای مجازی گفتند که هنوز در بسیاری از موسسه‌ها، کارکنان زن ملزم به پوشیدن کفش پاشنه بلند هستند.

ژاپن در رده‌بندی مجمع جهانی اقتصاد از نظر شکاف جنسیتی در میان ۱۴۹ کشور مقام ۱۱۰ را دارد که نشان می‌دهد وضعیت برابری جنسیتی در این کشور بدتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته است.

منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار