در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مسمومیت بیش از ۶۰۰ نفر با گاز مونوکسید کربن/ ۳۸ نفر از اول پاییز فوت کرده‌اند

سخنگوی اورژانس کشور گفت: از ابتدای فصل پاییز تا به امروز تعداد ۶۶۹ نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده‌اند.

مسمومیت بیش از ۶۰۰ نفر با گاز مونوکسید کربن/ ۳۸ نفر از اول پاییز فوت کرده‌اندمجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اظهار کرد: با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی خطر بروز مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بیشتر از دیگر ایام سال بروز پیدا می‌کند و متاسفانه برخی از هموطنان به دلیل رعایت نکردن توصیه‌ها و نکات مراقبتی دچار مسمومیت می‌شوند.
 
سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: از ابتدای فصل پاییز تا به امروز تعداد ۶۶۹ نفر در سراسر کشور به دلیل گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده‌اند.
 
خالدی تاکید کرد: از ابتدای فصل پاییز تعداد ۴۸۲ نفر به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به مراکز درمانی اعزام شده‌اند و ۱۴۹ نفر به وسیله پرسنل فوریت‌های پزشکی در همان محل درمان شده‌اند.
 
او افزود: به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از ابتدای فصل پاییز تا به امروز متاسفانه ۳۸ نفر فوت کرده‌اند و بیشترین مسمومیت در استان‌های تهران با ۱۰۵ نفر، خراسان رضوی با ۸۷ نفر و آذربایجان شرقی با ۵۹ نفر است. استان‌های فارس با ۶ فوتی، مازندران با ۵ فوتی و استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان شمالی هر یک با ۴ فوتی به ترتیب بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از ۵۵ درصد مرگ و میر‌های مادران باردار با اورژانس هوایی
سخنگوی اورژانس کشور یادآوری کرد: در فصول سرد سال قبل از استفاده از وسایل گرمایشی جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بهتر است بخاری و وسایل گرمایشی به وسیله افراد فنی مورد بازدید قرار بگیرد.
مسمومیت بیش از ۶۰۰ نفر با گاز مونوکسید کربن/ ۳۸ نفر از اول پاییز فوت کرده‌اند
 
انتهای پیام/

آخرین وضعیت مصدومان ناشی از گاز منوکسید کربن در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.