معاون شهردار تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

پایتخت نشینان پایان هفته آلوده‌ای را تجربه خواهند کرد/ مسافران در ساعات پیک هم به راحتی سوار مترو می‌شوند

پور سید آقایی با اشاره به ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های مترو گفت: با این وجود مسافران در ساعات پیک هم به راحتی سوار قطار می‌شوند.

پایتخت نشینان پایان هفته آلوده‌ای را تجربه خواهند کرد/ مسافران در ساعات پیک هم به راحتی سوار مترو می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح امروز در حاشیه جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوا که امروز (یکشنبه نوزدهم آبان ماه) برگزار شد، با بیان اینکه هیچ ایستگاه مترویی نداریم که مردم نتوانند سوار قطار شوند، در جمع خبرنگاران گفت: ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ها وجود دارد، اما در ساعات پیک هم مسافران به راحتی می‌توانند سوار مترو شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در خطوط ۱، ۲ و ۴ هم در ساعاتی از شبانه‌روز در زمان پیک در اولین قطارهای ورودی به ایستگاه‌ها امکان سوار شدن برای مسافران وجود دارد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته مسافران باید منتظر می‌ماندند تا ۳ قطار مسافرگیری کند تا سوار قطار بعدی شوند، اما در حال حاضر این مشکل رفع شده است.

همچنین پورسید آقایی در خلال برگزاری این جلسه پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی نرخ ورود به طرح ترافیک را مطرح کرد که در نهایت به تصویب رسید.

به عقیده معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این اقدام سبب کاهش ورود مردم به محدوده طرح ترافیک می‌شود.


بیشتر بخوانید: بلیت اتوبوس و مترو از فردا نیم بها می‌شود/ افزایش ۵۰ درصدی عوارض ورود به طرح ترافیک


پورسید آقایی با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بالای ۱۰۰ نمی‌رود، گفت: تهران می‌تواند ۲ تا ۳ روز را بدون وزش هیچ بادی تحمل کند و در این شرایط شاخص آلودگی هوا به ۱۵۰ هم نخواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در روز چهارشنبه میزان آلاینده‌های هوا بیشتر شود که تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

پورسید آقایی با بیان اینکه شرایط سکون جوی بیم این را می‌دهد که در روز‌های آینده به شرایط ناسالم آلودگی هوا برسیم، گفت: در حوزه کاهش تردد خودرو‌های سواری به دو تصمیم رسیدیم.

وی افزود: در تهران از دوشنبه تا پنجشنبه بلیت اتوبوس و مترو نیم بها می‌شود و عوارض طرح ترافیک هم طی این روز‌ها ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه کامیون‌ها از فردا شب تا آخر هفته محدودیت تردد دارند، تصریح کرد: ظرفیت مترو خوب است، اما کافی نیست و شاهد هستیم که میزان مسافر در مترو ۵ درصد افزایش یافته است.

پورسید آقایی گفت: امیدواریم که طرح کاهش ۵۰ درصدی بلیت اتوبوس و مترو سبب تشویق مردم برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌شود.

انتهای پیام/

توضیحات پورسیدآقایی درباره کاهش ۵۰ درصدی نرخ بلیت مترو و اتوبوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار