رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان:

آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت / آزمون به صورت کتبی و الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،محمد مهدی قربانیان، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ثبت نام برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود، همزمان با سراسر کشور از فردا، ۲۰ آبان در گیلان نیز آغاز می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان، با بیان اینکه این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته برگزار می‌شود، افزود: آزمون چهار گروه ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت (ع)، حفظ قرآن کریم و آموزش‌های الکترونیک در دی و بهمن ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

محمد مهدی قربانیان، با بیان اینکه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم امسال در سازمان اوقاف و امور خیریه مستقر است، گفت: این ستاد به عزیزانی که پنج جزء از قرآن کریم را حفظ کرده‌اند به شرطی که آن پنج جزء را در آزمون سراسری سال ۹۶ و ۹۷ قبول نشده باشند یا پنج جزء به محفوظات قبلی‌شان اضافه کرده باشند و علاوه بر آزمون کتبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آزمون شفاهی اوقاف و امور خیریه هم که اسفند‌ماه برگزار می‌شود حد نصاب را کسب کنند، بدون قرعه‌کشی مبلغ پانصدهزار تومان پرداخت می‌کند.

اوافزود:آزمون به صورت کتبی و الکترونیکی برگزار می‌شود و شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در آزمون می‌توانند از تاریخ بیستم آبان تا ۱۵ آذر ماه به سایت www.quranedu.ir مراجعه کنند.

محمد مهدی قربانیان افزود: یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت (علیهما سلام) در میان آحاد جامعه است که از طریق ارتباط و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه‌های گهربار عترت در جامعه محقق می‌شود.

اوگفت: اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از مأموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان افزود: حمایت از برنامه‌های آموزشی برای تحقق این هدف و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از مأموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت است.

قربانیان گفت: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذار در این رابطه است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (علیهما سلام) در سراسر کشور انجام می‌پذیرد.

او تصریح کرد:از مهمترین اهداف این آزمون سراسری قرآن و عترت می‌توان به سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت اشاره کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

شروع ثبت نام هجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.