ثبت سه وقف جدید در گیلان

با ثبت سه وقف جدید در آستانه اشرفیه تعداد وقف‌های امسال گیلان به ۱۴ وقف افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: با ثبت سه وقف جدید در آستانه اشرفیه تعداد وقف‌های این شهرستان در سال جاری به ۴ وقف و تعداد وقف‌های امسال گیلان به ۱۴ وقف افزایش یافت.

او، با اشاره به ثبت دومین وقف جدید شهرستان آستانه اشرفیه در سال جاری، افزود: واقفان خیراندیش، علی اکبر رجبی و همسرشان فاطمه تقی پور یک باب منزل مسکونی به مساحت ۸۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیون ریال در روستای تمچال در جاده کیاشهر را وقف کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: نیت این وقف برای مصرف هزینه‌های امور قرآنی و روضه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها تعیین شده است.

حجت الاسلام ستار علیزاده، سومین وقف آستانه اشرفیه در سال جاری را نیز مربوط به همین واقفان دانست و گفت: این واقفان خیراندیش یک قطعه زمین شالیزار به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع واقع روستای تمچال را وقف هزینه‌های امور قرآنی و روضه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها کردند.

او، ارزش این وقف را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد اعلام کرد و افزود: چهارمین وقف امسال آستانه اشرفیه یک باب منزل مسکونی همراه با محوطه به متراژ تقریبی ۴۰۰ متر مربع است که از سوی  واقف محترم حسن قنبری وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، با بیان اینکه ارزش ریالی این وقف سه میلیارد ریال است، گفت: این وقف در روستای تجنگوکه واقع شده است.

علیزاده تصریح کرد: نیت این وقف، خانه عالم برای بقعه سیدعلی (ع) روستای تجن گوکه و در اولویت بعد صرف امورات دینی و قرآنی واطعام درماه مبارک رمضان است.

 

انتهای پیام/م.ع

وقف‌های امسال گیلان به ۱۴ وقف رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.