همزمان با سراسر کشور؛

آغاز برنامه نظام سلامت باروری در تربت جام

رئیس مرکز بهداشت تربت جام گفت:برنامه نظام سلامت باروری با عنوان بررسی شروع ناباروری از ۱۸ آبان شروع و به مدت یک ماه ادامه دارد.

آغاز برنامه نظام سلامت باروری در تربت جاممحمد رحیمیان رئیس مرکز بهداشت شهرستان تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: برنامه نظام سلامت باروری در شهرستان تربت جام در ۱۰ حوزه شهری و روستایی و در هر محدوده ۱۰ خانوار بررسی می‌شود و گروه هدف برای این طرح زنان ۱۵ تا ۴۹ سال است، این طرح در ۵ حوزه شهری تربت جام و احمد آباد و حوزه‌های روستایی موسی آباد، بنی تاک، نعتو و محمود آباد اجرا می‌شود.

او ادامه داد: از مهم ترین موضوعاتی که در حوزه سلامت به آن پرداخته می‌شود، بررسی میزان ناباروری در کشور است.

رئیس مرکز بهداشت تربت جام گفت: مهمترین برنامه نظام سلامت وزارت بهداشت کشور سلامت باروری است که با هدف کاهش مشکلات جمعیتی، پیر شدن جوانان، باروری و تعداد موالید اجرا می‌شود.

رحیمیان افزود: نابارور به زوجینی اطلاق می‌شود که یک سال هیچ وسیله پیشگیری استفاده نکرده، ولی باردار هم نشده است و طبق برآورد‌های اولیه ۲۰ درصد زوجین کشور ما نابارور هستند که علاوه بر مشکلات جمعیتی، مشکلات خانوادگی، اجتماعی، مالی، روحی وروانی را به دنبال دارد.

او تصریح کرد: در این پیمایش ملی همکاران معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام با داشتن معرفی نامه رسمی به درب منازل مراجعه و عوامل مرتبط با ناباروری از جمله مسائل اقتصادی، شغل همسر، درمان‌های دارویی، ابتلا به بیماری‌های مختلف، بارداری‌های قبلی، سقط و مداخله در بارداری را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام//ز. ج

 

۲۰ درصد زوجین در کشور نابارور هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.