معدوم سازی ۲۰۰ کیلو مرغ و گوشت غیر قابل مصرف در یاسوج

حدود ۲۰۰ کیلوگرم مرغ و گوشت گوسفندی غیر قابل مصرف در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای یاسوج کشف و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علی روئین تن رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی از طریق سامانه ۱۵۱۲، بسته‌های گوشت تاریخ مصرف گذشته توسط متصدی فروشگاه زنجیره‌ای، به صورت غیر بهداشتی منجمد شده بود.

علی روئین تن افزود: بر اساس ضوابط دامپزشکی، مرغ و گوشت بسته بندی شده از زمان تولید به مدت ۷۲ ساعت قابل استفاده است و بعد از گذشت زمان مذکور باید از چرخه مصرف انسانی خارج شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد ادامه داد: متاسفانه برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر یاسوج پس از انقضاء تاریخ مصرف برخی محصولات لبنی، گوشت و مرغ‌ها را به صورت منجمد نگهداری می‌کنند.

او اضافه کرد: برای نگهداری طولانی مدت محصولات گوشتی باید این فراورده ها در شرایط ویژه (تونل انجماد ۳۶- درجه سانتیگراد) و به سرعت منجمد شود که این امکان تنها در کشتارگاه‌ها و شرکت‌های بسته‌بندی وجود دارد.

دکتر روئین تن با تاکید براینکه هیچ یک از عرضه کنندگان اجازه منجمد کردن فرآورده تازه را ندارند گفت: در صورتی که مصرف کنندگان تمایل به نگهداری طولانی مدت فرآورده‌های خام دامی دارند از فرآورده‌هایی دارای لیبل منجمد استفاده کنند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد به مردم توصیه کرد: از خرید گوشت، مرغ و آلایش دام وطیور با لیبل مخدوش و یا فرآورده منجمدی که روی لیبل آن عبارت "تازه" درج شده خودداری کنند و در صورت مشاهده این موارد، مراتب را با تلفن گویای ۱۵۱۲ گزارش دهند.

بازدید‌ها از مراکز عرضه فرآورد‌های خام دامی به صورت روزانه، مستمر و در دو شیفت صبح و عصر در قالب اکیپ‌های سیار بازرسی بهداشتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ط

کشف  ۲۰۰ کیلوگرم مرغ و گوشت گوسفندی غیر قابل مصرف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.