دستگیری هزار و ۹۰۰ فروشنده مواد مخدر

دادستان قزوین در نشست مشترک دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی از دستگیری هزار و ۹۰۰ نفر در زمینه توزیع و فروش موادمخدر خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قاسمی دادستان قزوین در نشست مشترک دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد بر برخورد جدی با عاملان تهیه و توزیع موادمخدر تأکید کرد و گفت: هزار و ۹۰۰ نفر در استان در زمینه توزیع و فروش موادمخدر دستگیر شده اند.

قاسمی افزود: بستر‌های خوبی در استان وجود دارد تا با همدلی برای پاکسازی فضای استان از ناهنجاری‌های اجتماعی اقدام شود.

دادستان قزوین، اعتیاد را ریشه تمام آسیب‌های اجتماعی و جرایم مختلف دانست و بر بهره برداری از ظرفیت‌های ایجاد شده از سوی قانونگذار، تأکید کرد.

قاسمی همچنین بر استمرار برخورد با فعالان حوزه تهیه و توزیع مواد مخدر تأکید کرد و گفت: نظارت بر خدمات ارائه شده در مراکز ترک اعتیاد باید به شکل جدی‌تر انجام شود.

*نظارت و کنترل بیشتر بر مراکز ترک اعتیاد

حجت الاسلام حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این نشست گفت: با نظارت و کنترل مراکز پیشگیری و درمان اعتیاد می‌توان برای کاهش آمار معتادان تلاش کرد.

او، وجود نقص و مشکل در مراکز درمان اعتیاد را عامل مهم گسترش آن در جامعه به ویژه جوانان دانست.

* ورود دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و درمان اعتیاد

وارثی مدیرکل بهزیستی استان هم در این نشست گفت: هر دستگاهی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد وظیفه و نقشی بر عهده دارد که در صورت انجام آن می‌توان به موضوع پیشگیری و درمان سرعت بیشتری بخشید.

مدیرکل بهزیستی استان، تأمین اعتبار برای درمان و نگهداری معتادان در گرمخانه‌ها و همچنین غربالگری آنان را بخشی از اقدامات صورت گرفته بیان کرد و افزود: غیر از اعتبارات نوروز، هیچ مبلغی به بهزیستی استان برای پیشگیری و درمان اعتیاد پرداخت نشده است.

وارثی با بیان اینکه هیچ فرد معتادی بدون حکم و دستور قضایی نگهداری نمی‌شود، درباره موضوع اشتغال معتادان بهبود یافته اظهار داشت: تاکنون برای ۳۰ نفر از معتادان درمان شده شغل ایجاد شده است که البته کافی نیست.

*کمبود اعتبارات استانی و ملی برای پیشگیری و درمان اعتیاد

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم در این نشست با بیان اینکه در موضوع مبارزه با مواد مخدر از اعتبارات استانی و ملی استفاده می‌کنیم، گفت: تاکنون فقط ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری و درمان پرداخت شده است.

صفاپور درباره نگهداری معتادان متجاهر افزود: قانون مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر را ۶ ماه در نظر گرفته است، اما به علت مشکلات اعتباری تنها ۴۴ روز قادر به نگهداری این افراد هستیم.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: دادگستری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.