توفان «بولبول» بنگلادش را درنوردید

توفان «بولبول» باعث تخلیه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بنگلادش شد.

توفان بولبول بنگلادش را درنوردیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات بنگلادشی شمار تلفات توفان پرقدرت «بولبول» (Bulbul) که از شب گذشته این کشور را در بر گرفته است، دو کشته اعلام کردند.

این در حالی است که تخلیه بیش از ۱۰۰ هزار بنگلادشی باعث شد شمار قربانیان این توفان به حداقل برسد.

بر اساس این گزارش، توفان بولبول طی شب گذشته موجب تخریب صد‌ها خانه در نواحی جنوبی بنگلادش شده است. خطوط انتقال برق و شکسته شدن درختان در برخی مناطق امدادرسانی را با مشکل مواجه ساخته است. در اردوگاه‌های جنوب شرقی بنگلادش که صد‌ها هزار پناهنده روهینگیایی را در خود جای داده، خسارات جدی گزارش نشده است.

به گفته مقامات بنگلادشی، کشته‌های توفان یک پیرمرد و یک پیر زن هستند. ماهیگیر ۶۰ ساله‌ای که حاضر نشد خانه خود را ترک کند و به پناهگاه برود، شب گذشته زیر آوار خانه‌اش جان باخت. همچنین زن ۵۲ ساله‌ای که دیشب را در پناهگاه سپری کرده بود امروز پس از خروج از پناهگاه بر اثر سقوط درخت کشته شد.

حدود ۲ میلیون نفر از ۱۳ منطقه ساحلی بنگلادش شنبه شب در ۵، ۵۵۸ پناهگاه مستقر شدند. توفان با سرعت ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت (۶۲ تا ۷۵ مایل در ساعت) از روز گذشته وارد بنگلادش شده و موجب جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق ساحلی کم ارتفاع شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
طوفان چی؟
آخرین اخبار