رهاسازی یک بهله عقاب شاهی در لنگرود

یک بهله عقاب شاهی نابالغ در لنگرود رهاسازی و به زیستگاه طبیعی خود بازگردانده شد.

رهاسازی یک بهله عقاب شاهی در لنگرودبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید امین نجات، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: یک بهله عقاب شاهی نابالغ که توسط نیرو‌های طرح حفاظت جنگل به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل داده شده بود، پس از تیمار و اطمینان از سلامت جسمانی در زیستگاه طبیعی رهاسازی شد.

او با اینکه این پرنده در بسیاری از مناطق منقرض شده یا در خطر انقراض است، افزود: به همین جهت در فهرست گونه‌های آسیب‌پذیر آی‌یوسی‌ان قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود ضمن قدردانی از دوستداران و حامیان حیات وحش، حفاظت از محیط زیست را وظیفه‌ای عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: همه افراد می‌بایست با حساسیت خود در حفظ تنوع زیستی شهرستان مشارکت داشته باشند.

نجات با اشاره به اینکه عقاب شاهی شباهت زیادی به عقاب طلایی دارد، گفت: این پرنده را با منقار بلندتر، بال‌های صاف‌تر در حین پرواز، لکه‌های سفید روی شانه و بال و شانه روشن‌تر و رنگارنگ‌تر و رنگ تیره‌تر در بقیه قسمت‌های بدن می‌توان از عقاب طلایی تشخیص داد.

او تصریح کرد: زیستگاه مورد علاقه این عقاب دشت‌های باز با کمی درخت است و برخلاف بسیاری از عقاب‌های دیگر در کوهستان‌ها، جنگل‌های وسیع یا استپ‌های بدون درخت زندگی نمی‌کند.

انتهای پیام/ع

بازگشت یک بهله عقاب شاهی به زیستگاه طبیعی اش در لنگرود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.