کدام مناطق خراسان رضوی در خطر زلزله قرار دارد؟ /شناسایی ۹۰ گسل فعال در خراسان رضوی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: مجموع ۹۰ گسل مهم و فعال در خراسان رضوی شناسایی شده که ۲۱ مورد از این گسل‌ها حائز اهمیت است.

محمد علی شایانفر مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در بررسی‌های انجام شده ۶۵ درصد از پهنه‌های خراسان رضوی در پتانسیل لرزه خیزی قرار دارد و ۳۵ درصد در خطر متوسط قراردارد.

او ادامه داد: در مجموع ۹۰ گسل مهم و فعال در خراسان رضوی شناسایی شده که ۲۱ مورد از این گسل‌ها حائز اهمیت است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: در طول تاریخ استان ۲۵ زمین لرزه رخ داده که بزرگی آن‌ها بالای ۶ ریشتر بوده و آخرین مورد زلزله فریمان در مورخ ۱۳۹۶/۱/۱۶ اتفاق افتاده است که این زمین لرزه بیشترین خسارات را در سرخس و تربت جام برجای گذاشت.

شایانفر افزود: کشور ما در بحث زلزله خیزی بر روی کمربند آلپ هیمالیا قرار گرفته است لذا تمام نقاط کشور از لحاظ لرزه خیزی پتانسیل بالایی دارد.

او تصریح کرد: با توجه به دانش گسترده بشر ادامه داد: بشر هنوز نتوانسته زلزله را پیش بینی کند، درکل انسان قادر به پیش بینی مخاطرات طبیعی نیست مگر مخاطراتی مانند؛ سیل، خشکسالی و از این دست پدیده‌ها که قابل پیش بینی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: بایستی با برنامه ریزی اصولی ساخته‌های مقاوم و مقاوم سازی سازه‌های موجود و ایمن سازی تاسیسات زیر بنایی در جهت پیشگیری مخاطرات طبیعی اقدام کرد.

شایانفر افزود: مهمترین مدیریت بحران از نوع جامعه محور است، در مشهد کانونی تحت عنوان واکنش اضطراری با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر با همکاری هلال احمر و شهرداری تشکیل شده است.
 


 
انتهای پیام//ف. س

 

تشکیل کانون واکنش اضطراری مدیریت بحران در خراسان رضوی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.