نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

هفته وحدت فرصتی برای تقویت همدلی و برادری شیعه و سنی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هفته وحدت فرصتی برای تقویت همدلی، برادری و ارزش‌های مسلمانان شیعه و سنی است.

هفته وحدت فرصتی برای تقویت همدلی و برادری شیعه و سنی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش‌از ظهر امروز در همایش پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی که هم‌اکنون در مرکز بزرگ اسلامی این شهر در حال برگزاری است، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته وحدت اظهار داشت: وجود پیامبر اکرم(ص) یکی از نعمت‌های بزرگ خدا برای عالم بشریت بوده چراکه پیامبر خوبی‌ها، بشریت را از جهل و تاریکی نجات داده و بسوی نور رهنمون کرده است.

او افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) دلسوز بشریت بوده و وحدت نیز یکی از مسائل اصلی، اساسی و نعمت بزرگی است که باید قدردان آن بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان قرآن را منشاء وحدت خواند و تصریح کرد: اساس و اصل وحدت ما قرآن، پیامبر و اهل‌بیت(ص) بوده و باید به آن تملک کرده و اگر جدا شویم قدرت ما شکسته شده و دشمن بر مسلمانان مسلط می‌شود.

او بیان کرد: حضرت امام(ره) بر حفظ و تقویت وحدت تاکید و آن را برای ما یک فرض واجب کرده، بنابراین باید در این هفته وحدت به اهمیت و ارزش وحدت توجه کرده چراکه فرصتی برای تقویت همدلی، برادری و ارزش‌هاست.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: خداوند الفت و رحمت را رابطه بین قلب‌ها قرار داده و ما برادر دینی شده و نباید از همجمه دشمنان ترسید چراکه از یک ریشه بوده و منافع و دشمن مشترک داریم.

او اظهار کرد: برادران شیعه و سنی مسائل مشترک زیاد داشته و در زمینه فقهی تنها در برخی از مسائل شافعی و جعفری، تفاوت جزئی با هم داشته اما در مقابل توطئه‌های دشمنان ید واحده هستند در حالی‌که در سایر ادیان این تفاوت به مراتب بیشتر است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مذاهب شیعه و سنی بسیاری از مسائل مشترک است، گفت: نزدیک‌ترین مذهب به شافعی، جعفری بوده و این موضوع بر اساس مطالعات ثابت شده است؛ در فتوا برخی مسائل متفاوت بوده اما دلیل بر اختلاف نیست.

او ادامه داد: ما با حفظ وحدت، برگزاری کنفرانس و جریان وحدت اسلامی در برابر اختلالگران و مخالفان اسلام ایستاده و اجازه سوءاستفاده به بدخواهان را نمی‌دهیم و امیدواریم این عزت که نتیجه همدلی و برادری مسلمانان شیعه و سنی است، روز افزون باشد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در بخشی دیگر از سخنان به اقدامات انجام شده برای ارتقای سطح علمی روحانیون شیعه و سنی در کردستان افزود: مرکز تخصصی امام شافعی برای نخستین بار در سطح کشور در سنندج تشکیل، دانشگاه مذاهب و دانشگاه ادیان در رشته‌های ادیان و مذاهب در استان فعال شده و اخیراً نیز مصوبه تأسیس دانشگاه بین‌المللی برای طلاب شافعی در سنندج صادر شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: همچنین در سایر بخش‌ها خدماتی به حوزه‌های علمیه در استان داده می‌شود به‌طوری‌که شرایط برای روحانیون شیعه و سنی کاملاً یکسان بوده اما در کل با توجه به شرایط، معیشت روحانیون اندک است.

انتهای پیام/ج

وجود پیامبر اکرم(ص) یکی از نعمت‌های بزرگ خدا برای عالم بشریت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.