خرید تضمینی بیش از ۶۷۴ هزار تن چغندرقند از زارعین آذربایجان غربی / پرداخت ۷۵ درصد مطالبات چغندرکاران استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از خرید تضمینی بیش از ۶۷۴ هزار تن چغندرقند از زارعین چغندرکار استان تا کنون خبر داد و گفت: بیش از ۷۵ درصد مطالبات چغندرکاران نیز توسط کارخانجات قند استان پرداخت شده است.

خرید تضمینی بیش از ۶۷۴ هزار تن چغندرقند از زارعین آذربایجان غربی / پرداخت ۷۵ درصد مطالبات چغندرکاران استانبه گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های اصلی تولید کننده چغندر قند در کشور می‌باشد، اظهار کرد: امسال پیش بینی می‌شود حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: کل مطالبه‌های چغندر تحویلی به کارخانه‌های قند در آذربایجان غربی در حال حاضر ۳۲۱ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۲۴۱ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد به حساب زارعین توسط کارخانجات قند واریز شده است.
 
او  تصریح کرد: قیمت چغندر قند بهاره با عیار ۱۶ درصد حدود ۴۳۳ تومان از بابت هرکیلوگرم با احتساب کرایه حمل و نقل است که در حال حاضر متوسط عیار چغندر قند تحویلی کارخانجات قند در حدود ۱۷ درصد است که از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یاد اور شد: بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند در استان مربوط به شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده، مهاباد است.
 
او بیان کرد: امسال بیش از ۲۹ هزار هکتار ازاراضی استان زیر کشت محصول چغندر قند رفته است که بر اساس براورد‌های انجام شده، تولید چغندرقند امسال به دلیل تغییرات دمایی وشیوع بیماری وآفت‌هایی از قبیل سرخرطومی و تاخیر در کشت به دلیل بارندگی‌ها در مقایسه با سال گذشته روند کاهشی خواهد داشت و در حال حاضر سطح سبز قابل برداشت محصول در استان در حدود ۲۸ هزار و ۳۰۰ هکتار است که تا کنون محصول ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان برداشت شده است.
 
او همچنین تاکید کرد: رعایت حقوق چغندرکاران، تسریع در خرید به موقع محصول چغندرکاران در محدوده زمانی تعیین شده و برنامه ریزی دقیق برای اجرای آن، دقت در تعیین درصد افت و عیار محصول، در اولویت قراردادن تحویل محصول چغندر کارانی که طرف قرارداد با کارخانجات استان می‌باشند از جمله مواردی است که باید نظارت و اجرایی شود.
 
 
انتهای پیام/م
 
 

پرداخت مطالبات چغندرکاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.