جشن‌های متمرکز میلاد نبی اکرم (ص) در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت:برای هر ۷ روز هفته وحدت، نام‌هایی در نظر گرفته شده که با توجه به آن نام‌ها، برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حسن بابایی رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته وحدت در استان اصفهان، اظهار داشت: از روز گذشته برنامه‌های مختص این هفته آغاز شده است.

او افزود: برای هر ۷ روز هفته وحدت، نام‌هایی در نظر گرفته شده که با توجه به آن نام‌ها، برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه روز اول هفته وحدت به نام "وحدت اسلامی، رسالت رسانه‌ها، علما و نخبگان" نام گذاری شده است، گفت: روز گذشته با آغاز هفته وحدت برنامه گردهمایی ائمه جماعات و جمعه با محوریت صحبت در مورد وحدت اسلامی انجام شد.

او تصریح کرد: "وحدت اسلامی، تمدن نوین اسلامی، هویت اسلامی و خودشکوفایی" نامی است که برای روز دوم هفته وحدت در نظر گرفته شده که در این راستا دیدار با خانواد‌ه‌های شهدای فاطمیون در دستور کار قرار دارد و در هر منطقه و بخشی از استان از این خانواده‌ها دیدار به عمل می‌آید.

حجت‌الاسلام بابایی ادامه داد: روز سوم هفته وحدت روز "تشکل‌های مردم نهاد، زنان و جوانان" نام گرفته که خواهران مدیر تشکل‌های دینی، مدیران هیئت‌های مذهبی، مدیران کانون‌های فرهنگی و مدیران انجمن اسلامی طی همایشی دور هم جمع می‌شوند و در مورد وحدت اسلامی صحبت می‌کنند.

او با اشاره به نام چهارمین روز هفته وحدت، اظهار داشت: این روز با نام "ایثار، شهادت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی" نام‌گذاری شده که در روز سیزدهم آبان فراخوان شرکت در این برنامه با ارسال مقاله در مورد دشمنی‌های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران داده شد و برگزیدگان مقالات در چهارمین روز هفته وحدت معرفی و از آنان تجلیل خواهد شد.

رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: روز پنجم هفته وحدت به نام "روز امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان پرچمداران امت واحده" نام‌گذاری شده و کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه با نام وحدت شیعه و سنی در حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

او افزود: "روز وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی" نامی است که برای ششمین روز هفته انتخاب شده و در این راستا مسابقات نقاشی در مورد فلسطین و نامه‌ای به یک کودک فلسطینی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده تا آنان آثار خود را ارسال کنند و از برگزیدگان در مدارس تقدیر خواهد شد.

حجت‌الاسلام بابایی با بیان اینکه آخرین روز هفته وحدت با نام "روز پیامبر اعظم (ص) خورشید هدایت و منادی وحدت" نام‌گذاری شده است، گفت: به مناسبت میلاد پیامبر ختمی مرتبت (ص) و امام جعفر صادق (ع) علاوه بر برنامه‌ها و جشن‌های متمرکز در نقاط مختلف شهر، خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانان قبل از خطبه‌ها هم در رابطه با پیامبر (ص) و وحدت اسلامی صحبت خواهند کرد.

او تصریح کرد: جشن‌های میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) به صورت متمرکز در میدان امام علی (ع) و میدان امام (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

 

جزئیات برنامه‌های هفته وحدت در اصفهان

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار