رئیس انجمن تغذیه البرز مطرح کرد؛

انجمن تغذیه البرز پیگیر توزیع فروش غیر قانونی مکمل های غیراستاندارد

رئیس انجمن تغذیه البرز از آمادگی بیش از ۲۰۰ مشاور تغذیه در سطح استان جهت ارائه آموزش همگانی برای مصرف مکمل های ورزشی خبر داد.

انجمن تغذیه البرز پیگیر توزیع فروش غیر قانونی مکمل های غیراستاندارد استفرزانه باقرزاده رئیس انجمن تغذیه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرزگفت :انجمن تغذیه استان البرز با پشتوانه بیش از ۲۰۰ مشاور تغذیه در سطح استان آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و تربیت بدنی برای ارایه آموزش همگانی و ساماندهی توزیع غیرمجاز مکمل‌های ورزشی در ورزشگاه‌های البرز اعلام کرد.

او افزود: پرداختن مرتب به مقوله ورزش و انجام فعالیت‌های بدنی به صورت حرفه‌ای و رقابتی نیاز به برخی مواد غذایی، ویتامین‌ها واملاح را افزایش می‌دهد که در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب زمینه آسیب‌های فیزیکی نیز فراهم می‌شود.

باقرزاده با بیان اینکه طبق قانون، تجویز و فروش مکمل در باشگاه ممنوع است، گفت:انجمن تغذیه استان البرز جلسات متعددی برای حل این معضل برگزار کرده، ولی هر روزه مشاورین تغذیه با افرادی مواجه شده اند که با وسوسه تبلیغات دروغین این مکمل‌ها اغفال شده و به دلیل رژیم‌های نادرست غذایی از ورزش‌های حرفه‌ای باز مانده اند.

رئیس انجمن تغذیه البرز ادامه داد: داروخانه‌ها به عنوان بهترین مکان، مکمل‌ها را با توجه به نسخه و تایید وزارت بهداشت ارائه می دهند.

او با اشاره به زمان مصرف مکل‌های ورزشی افزود: هیچ فردی در ماه‌های نخست شروع ورزش نیازی به مکمل ورزشی ندارد و می‌تواند تنها با یک رژیم غذایی متناسب بهترین نتیجه را بگیرد.

باقرزاده با بیان اینکه، بزرگترین شعار مشاورین تغذیه، پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: خیلی از جوانان و نوجوانان ما درگیر مافیای مکمل‌ها و رژیم‌های غذایی نادرست هستند بهترین روش، آگاه سازی خانواده ها، افراد جامعه و نظارت بیشتر توسط ارگان‌های مرتبط است.

او افزود: افراد برای مشاوره و مصرف مکمل‌های ورزشی باید به مشاورین تغذیه مراجعه کنند این مشاوران مجوز خود را از سازمان نظام پزشکی دریافت می‌کنند و زیر نظر معاونت درمان فعالیت می‌کنند.

رئیس انجمن تغذیه البرز گفت:متاسفانه افراد سودجو در این حیطه زیاد هستند و  با گذراندن دوره‌های کوتاه تغذیه، خود را مدعی این مقوله دانسته و با سلامتی افراد بازی می‌کنند.

او ادامه داد: با توجه به ابلاغ وزارت بهداشت، کارشناسان تربیت بدنی و فیزیولوژی ورزشی و مربیان نیز مجاز به تجویز رژیم غذایی و مکمل‌ها نیستند و تنها در حیطه تمرینات ورزشی می‌توانند فعالیت کنند.

باقرزاده در پایان گفت:مهارت ورزشی و تناسب اندام ناگهانی، تنها با استفاده از مکمل‌ها و دارو‌های هورمونی ایجاد نمی‌شود بلکه نیاز به همت عالی و تمرینات ورزشی و رژیم غذایی مناسب دارد  که در غیر این صورت شاهد عوارض جبران ناپذیری بر روی سلامتی افراد خواهیم بود.

انتهای پیام/ر.و

لزوم نظارت جدی بر عرضه مکمل های ورزشی 

برچسب ها: رژیم غذایی ، مشاور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.