افزایش جمعیت زیر پوشش آبفای روستایی استان مرکزی به ۹۵ درصد تا پایان سال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی از افزایش جمعیت زیر پوشش استان مرکزی به تا پایان سال خبر داد.

افزایش جمعیت زیر پوشش آبفای روستایی استان مرکزی به ۹۵ درصد تا پایان سالعرفانی نسب مدیرعامل شرکت آبفاروستایی استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با همکاری دهیاری‌ها جمعیت زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی تا پایان سال به ۹۵ درصد خواهد رسید.

عرفانی نسب افزود: از لحاظ جمعیتی ۸۷ درصد جمعیت روستایی استان مرکزی زیر پوشش آب و فاضلاب هستند و ۱۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در برنامه پوشش آب و فاضلاب وجود دارند که ۳۰ روستا به عنوان شاخص جمعیتی بالای ۱۰۰ خانوار هستند که در برنامه کاری سال ۹۸ هستند.

او اضافه کرد: استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که در ضریب بهره مندی از شبکه آب و فاضلاب روستایی در کشور رتبه خوبی دارد به طوری که میانگین ضریب بهره مندی در کشور ۷۵ و در استان مرکزی بیش از ۸۵ درصد است.

۸۴۳ روستای استان مرکزی زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی استان مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی هزارو ۱۱۲ روستا وجود دارد که ۸۴۳ روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند.

او ادامه داد: اعتبارات استانی و ملی امسال استان مرکزی در بخش آب و فاضلاب روستایی بیش از ۶۳ میلیارد تومان بوده و برای ان ۱۴۳ پروژه تعریف شده است که شامل ۷۱حلقه چاه ده باب مخزن و ۲۷۰ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال است.

عرفانی نسب بیان کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال ۶ حلقه چاه برای روستا‌ها حفر شده و ۴۴ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه‌های داخلی روستایی صورت گرفته و دو باب مخزن ساخته شده و برای ۱۰ حلقه چاه این که فنس کشی انجام شده و ۴۶۰ متر خط انتقال برای شبکه انجام شده و بیش از هزارو۵۰۰ انشعاب نیز واگذار شده است.

انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.