معاون وزیر کشور:

توانمندی‌های موجود باعث توسعه سنندج می‌شود

معاون وزیر کشور گفت: سنندج از شهر‌هایی است که ظرفیت و پتانسیل اجرای ایده‌های نوآورانه را دارد و همین امر می‌تواند زمینه ساز توسعه شود.

تکیه بر توانمندی‌های موجود باعث توسعه سنندج می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور ظهر یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر سنندج، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت هر شهری زمانی با یک جهش شروع شده است و در شهری مانند سنندج با پیشینه و قدمت تاریخی که دارد، اگر وفاق و همدلی در بین مجموعه‌های مختلف وجود داشته باشد و حرکت‌ها شتاب پیدا کند توسعه روز افزون شهری اتفاق خواهد افتاد.

او با بیان اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهر‌ها اگر بدرستی مورد استفاده قرار گیرند محرکی برای توسعه و پیشرفت می‌شوند، افزود: برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت توسعه مدیریت شهری تدوین شود که برای شهری همانند سنندج باید تاکنون چندین برنامه تدوین شده بود و انتظار می‌رود مدیران شهری و اعضای شورا با همکاری و هماهنگی در راستای تدوین این گونه برنامه‌ها تلاش کنند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: شورای شهر و مسئولان سازمان‌های مختلف باید افق خود را عمیق‌تر از گذشته کرده و در راستای توسعه شهر گام‌های بلندتری بردارند و با کار‌های خلاقانه و استفاده از ظرفیت‌های موجود درآمد‌های پایدار وارد شهرداری کنند.

جمالی نژاد با بیان اینکه تهیه ماشین آلات و برخی اقدامات دیگر جهش و توسعه ایجاد نمی‌کند، یادآور شد: جهش با کار‌های خلاقانه و دیدگاه‌های نو حاصل می‌شود به شرطی که این اراده در همه وجود داشته و با استفاده از سلیقه‌ها و دیدگاه‌های جمعی هدف واحدی دنبال شود.

او بیان کرد: ثبات مدیریتی زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت در شهر‌ها است و البته در برخی شهر‌ها این ثبات خیلی کم بوده و این مساله بزرگترین ضربه را به مدیریت شهری می‌زند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف باید به شهرداری کمک کنند، گفت: شهرداری سنندج خیز خوبی برای پروژه‌های عمرانی برداشته و هم اکنون دوره‌ای طلایی وجود دارد که باید عزم خود را جزم کرده و از این دوره بهترین استفاده را برد.

جمالی نژاد اظهار داشت: سازمان شهرسازی در شهرداری‌ها بسیار مهم است و نقش اساسی در توسعه شهر دارد بنابراین می‌توان در این حوزه با بهره‌گیری از ایده‌های نوآورانه آدم‌های خوش فکر در حوزه شهرسازی به توسعه و پیشرفت بیشتر شهر کمک کرد.

انتهای پیام/ز

صحبت های معاون وزیرکشور در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.