عضو هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته خبر داد:

قرار داد ۳۴۷ میلیارد ریالی تسهیلات مالی توسط صندوق حمایت از صنایع پیشرفته

فرنیان گفت: همچنین در ۶ ماهه امسال ۳۴۷ میلیارد ریال قرار داد تسهیلات مالی و ۵۲۵ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شد.

تا پایان سال ۱۰ شعبه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته افتتاح می‌شود به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان, رضا نقی پور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در اولین نشست با مدیران عامل ۵ صندوق حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک صنعت و معدن با اشاره به سفر اخیر خود به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به تبریز و افتتاح اولین شعبه صندوق در آذربایجان شرقی، افزود: از آنجا که شرکت مادر تخصصی هستیم نیاز به ایجاد شعباتی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها داریم.

او ادامه داد: از سویی با سیل تقاضای شرکت‌های دانش بنیان و فناور رو به رو هستیم که در خواست اتصال به مرکز را دارند و نیاز هست که در شهرستان‌ها هم نمایندگی داشته باشیم.

نقی پور افزود: طی روز‌های گذشته در نمایشگاه رینوتکس و جشنواره ربع رشیدی شرکت کردیم، اما متاسفانه با وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی تجلیل از شرکت‌های برتر و برقراری میز‌های مختلف در حوزه‌های صنعتی و تولیدی و به خصوص ساخت داخل به تعویق افتاد.


بیشتر بخوانید: تشکیل صندوق حمایت از مستأجران در مرحله نهایی


مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اضافه کرد: اکنون بحث تجمیع صندوق‌ها مطرح شده  این در حالی است که اساسا جنس فعالیت صندوق‌ها با هم فرق دارد و حوزه فعالیت هر کدام چیز دیگری است، اما از سویی می‌توان با هم افزایی از تجریبات هم بهره ببریم، چون همه از یک خانواده هستیم و نمی‌توانیم جزیره‌ای عمل کنیم.

او با اشاره به فعالیت‌های جدید این صندوق حمایتی، افزود: شورای مشورتی متشکل از صاحب منصبان و وزرای سابق را تشکیل دادیم تا از تجربیاتشان بهره ببریم، همچنین کارگروهی تشکیل شده و آیین نامه‌های جدیدی مدون کردیم.

وی با اشاره به تغییر نام صندوق افزود: صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تغییر نام داد.

در ادامه مهدی فرنیان عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با تشریح فعالیت صندوق متبوع خود در سال ۹۷ گفت: سال گذشته ۶۴۱ میلیارد ریال تسهیلات و ۷۰۹ میلیارد ریال ضمانت نامه اعطا شد، همچنین در ۶ ماهه امسال ۳۴۷ میلیارد ریال قرار داد تسهیلات مالی و ۵۲۵ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شد.

او در ادامه به تشریح اهم اقدامات مشترک در رابطه با فعالیت‌های عملیاتی صندوق‌ها پرداخت.

به گفته فرنیان ضرورت افزایش سرمایه صندوقها، گسترش تعاملات و همکاری‌های بین المللی، ضرورت به اشتراک گذاری امکانات و اطلاعات، اصلاح فرایند‌ها و ساختار داخلی و همکاری‌های راهبردی و عملیاتی از مهمترین عناوینی هستند که صندوق‌ها می‌توانند بر اساس آن‌ها به تعامل و همکاری‌های مشترک بپردازند.

فرنیان تصریح کرد: نیاز سالانه صنایع پیشرفته ۷۰ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که سرمایه فعلی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ۱۲۵ میلیارد تومان و توان اعطای تسهیلات از سوی این صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته وی برای تامین مالی و اعتباری یک درصد نقدینگی صنایع پیشرفته کشور، صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به تزریق ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیازمند است تا بتواند توان اعطای ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را داشته باشد.

انتهای پیام/

 

تغییر نام صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به حمایت از صنایع پیشرفته

برچسب ها: اخباراقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار