فیلم‌های جذابی که تماشای آن‌ها چندین ساعت زمان می‌برد + تصاویر

شاید زمان یک ساعت و نیم برای فیلم‌ها معقول به نظرم برسد، اما گاهی شاهد ساخت فیلم‌هایی هستیم که مدت زمان طولانی دارند.

فیلم‌هایی که به طرز نا باورانه‌ای طولانی هستندبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه گاهی ممکن است برخی فیلم‌های نود دقیقه‌ای به گونه‌ای باشند که انگار یک روز کامل به تماشای فیلم نشسته اید، اما در واقعیت فیلم‌هایی هستند که واقعا زمان نمایش آن‌ها به یک روز یا بیشتر کشیده می‌شود.

آثار و فیلم‌های تجربی از این دست فیلم‌ها هستند که در گالری‌ها و برخی جشنواره‌های فیلم به نمایش گذاشته می‌شوند و تعداد کمی از آن‌ها در سینما‌ها به طور عمومی اکران می‌شوند. برای مثال فیلم سینمایی سوئدی به نام «لجستیک» با زمانی در حدود ۵۱۴۲۰ دقیقه در مجموع ۳۵ روز و ۱۷ ساعت تماشایش طول خواهد کشید.

از سال‌های گذشته نیز شاهد فیلم‌هایی در هالیوود هستیم که از زمان مورد انتظار دو ساعته فراتر رفته اند و با وجود زمان طولانی و ریسک خسته کننده بودن در سینما‌ها اکران شده اند و مورد رضایت مخاطبان نیز بوده اند. جدیدترین نمونه آن فیلم سینمایی «انتقام جویان: پایان بازی» است که به عنوان طولانی‌ترین فیلم در دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود.

****

فیلم‌هایی که به طرز نا باورانه‌ای طولانی هستند

«ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه»

پیتر جکسون با این فیلم سه گانه هنرمندانه خود را پایان می‌دهد و در نهایت سائرون، نیروی شیطانی فیلم در سرزمین میانه شکست می‌خورد. این فیلم با دریافت یازده جایزه از یازده نامزدی، از رکوردداران اسکار است. زمان این فیلم سینمایی ۳ ساعت و ۲۱ دقیقه است که با احتساب دو قسمت‌ قبلی، تماشای این فیلم ۱۱ ساعت و ۲۶ دقیقه وقت شما را خواهد گرفت، اما با این حال اکثریت مخاطبان از آن لذت برده اند.

****

فیلم‌هایی که به طرز نا باورانه‌ای طولانی هستند

«پدرخوانده: بخش دوم»

باز هم نشانی از سه گانه‌ای دیگر دیده می شود؛  فیلمی که قسمت دوم آن با ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه طولانی‌ترین بخش آن است. برای تماشای کامل این فیلم ۹ ساعت و ده دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. این فیلم هم مورد توجه منتقدان و اسکار قرار گرفته و از نظر آن‌ها بر خلاف زمان طولانی اصلا خسته کننده نبوده است.

****

فیلم‌هایی که به طرز نا باورانه‌ای طولانی هستند

«مالکوم ایکس»

در این فیلم دنزل واشینگتن نقش شخصیت سیاه پوست و مسلمان را ایفا می‌کند که فعال حقوق انسانی بود و علیه تبعیض نژادی در این کشور مبارزه می‌کرد. اسپایک لی برای به تصویر کشیدن کامل زندگی این فرد مدت زیادی را برای فیلم در نظر گرفته که زمان نهایی آن ۳ ساعت و ۲۱ دقیقه‌ای است.

****

فیلم‌هایی که به طرز نا باورانه‌ای طولانی هستند

«بن هور»

فیلم سینمایی «بن هور» که در سال ۱۹۵۹ منتشر شده بود با دریافت ۱۱ جایزه رکورددار اسکار بود. این فیلم داستان شاهزاده‌ای است که به جرم سوءقصد به جان فرستاده سزار اسیر و تبعید می‌شود. کارگردان برای روایت یک داستان هیجان انگیز مدت ۳ ساعت و ۳۲ دقیقه‌ای را برای این فیلم در نظر گرفته است.

****

فیلم‌هایی که به طرز نا باورانه‌ای طولانی هستند

«لورنس عربستان»

این فیلم به کارگردانی دیوید لین ساخته شده و محصول بریتانیاست که داستان کشور عربستان در جنگ جهانی اول فرستاده انگلیس در این کشور را روایت می‌کند. این فیلم هم که هفت جایزه از آکادمی اسکار دریافت کرده است، زمانی در حدود ۳ ساعت و ۴۸ دقیقه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار