مدیر پیش بینی هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در برخی مناطق

ضیاییان گفت: با توجه به رگبار شدید باران در پاره‌ای از مناطق هرمزگان و سواحل غرب دریای عمان احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

صادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تا اواخر هفته جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: با توجه به پایداری هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در جزایر شرق خلیج فارس، برخی مناطق هرمزگان و سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب فارس بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

ضیاییان ادامه داد: با توجه به رگبار شدید باران همراه با رعد و برق، تند باد‌های لحظه‌ای و احتمال تگرگ در پاره‌ای از مناطق هرمزگان، سواحل شرق خلیج فارس، جزایر تنگه هرمز و غرب دریای عمان آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و متلاطم شدن دریا وجود دارد که به همین خاطر به افراد توصیه می‌شود که از توقف در حاشیه مسیل‌ها و تردد شناور‌های سبک و قایق‌های تفریحی کوچک اجتناب کنند و همواره احتیاط لازم را به عمل آورند.


بیشتر بخوانید: افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی/آسمان پایتخت صاف همراه با غبار محلی است


مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز دوشنبه احتمال بارش پراکنده همراه با رعد و برق برای شرق خلیج فارس دور از انتظار نیست، افزود: طی روز دوشنبه در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش خواهد یافت.

وی درباره آخرین جزئیات آب و هوای مناطق زلزله زده گفت: تا پایان هفته در نواحی زلزله زده شمال غرب، هوای سرد همچنان ماندگار خواهد بود.

ضیاییان از افزایش ابر و بارش پراکنده در مناطق زلزله زده شمال غرب در اواخر هفته خبر داد و گفت: بعدازظهر پنج شنبه و جمعه دمای کمینه برای میانه صفر تا ۲ درجه سانتی گراد و سراب منفی ۳ تا منفی یک درجه سانتی گراد خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران تصریح کرد: بنابر بولتن‌های هواشناسی، پدیده خاصی برای تهران تا پایان هفته پیش بینی نمی‌شود.

انتهای پیام/

پیش بینی بارش پراکنده برای مناطق زلزله زده شمال غرب در پایان هفته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار