پلمب یک واحد لیزر درمانی غیر مجاز

یک مرکز لیزر درمانی غیرمجاز در لارستان تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مبشری مدیر اداره نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار کرد: با همکاری اداره حقوقی و بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی و همچنین پشتیبانی و همراهی دادستانی و ماموران کلانتری شهرستان، یک واحد لیزر درمانی در منزل در شهر جدید لارستان پلمب شد.

او تصریح کرد: این مرکز بدون تخصص لازم و در محیطی نامناسب با قرار دادن دستگاه لیزر اقدام به لیزر درمانی می‌کرد که در یک تعامل بین ادارات مربوطه، دانشکده، دادستانی و کلانتری این واحد پلمب و فرد خاطی به قانون تحویل داده شد.

مبشری افزود: در زمینه لیزر و لیزر درمانی به خصوص در حوزه پوست و مو حکم دیوان عدالت اداری و نامه وزارت صریحا می‌گوید که انجام این امور صرفا توسط متخصص پوست، مو دوره دیده باید انجام شود.

او با بیان اینکه پزشک عمومی در زمینه‌های مختلف می‌تواند وارد شود، ولی نه به صورت تخصصی اضافه کرد: لیزر درمانی یک امر تخصصی پوست است و انجام آن حتی در مطب پزشکان عمومی ممنوع و تنها پزشک متخصص که دوره لازم را دیده باشد می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه در کنار جمع آوری دستگاه ها، اقدامات نظارت بر تعرفه متخصصان پوست نیز انجام می‌شود، ادامه داد: بسیاری از دستگاه‌های مورد استفاده برای لیزر که در منطقه وجود داشته دستگاه‌ای پی ال است که مناسب برای پوست‌های روشن و متوسط شناخته شده و شاید با رنگ پوست غالب افراد منطقه ما مناسب نباشد.

مبشری با تاکید بر اجرای صحیح قانون و حفظ سلامت مردم افزود: آگاهی مردم از خدماتی که باید از مراکز درمانی دولتی و خصوصی دریافت کنند و همچنین اطلاع از تخلفات از جمله حقوق بدیهی آن‌ها است.

انتهای پیام/چ

تعطیلی یک واحد درمانی متخلف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.