نیاز فوری مراکز درمانی گلستان به خون

مدیرکل انتقال خون استان گلستان از هم استانی‌ها خواست: برای تامین نیاز خون مراکز درمانی استان به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

سیدصادق بنی عقیل مدیرکل انتقال خون استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   گفت: A منفی، A مثبت، O مثبت و AB مثبت گروه‌های خونی هستند که مراکز درمانی استان نیاز فوری به آن دارند.


سیدصادق بنی عقیل افزود: افرادی که این گروه‌های خونی را دارند می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی هوشمند یا کارت‌های شناسایی معتبر به مراکز خونگیری استان مراجعه کنند.

 

بنی عقیل افزود: مردم نوعدوست استان می‌توانند هر روز به جز روز‌های تعطیل از ساعت ۷:۳۰صبح تا ۷:۳۰عصر به دو مرکز گرگان و گنبدکاووس و همچنین از ساعت ۷:۳۰صبح تا ۱۳:۳۰ بعدازظهر به مراکز بندرگز، کردکوی، آق قلا، علی آباد کتول، آزادشهر و بندرترکمن مراجعه و خون اهدا کنند.

 

او گفت: هر واحد خون، جان سه بیمار نیازمند به فرآورده‌های خونی را نجات می‌دهد.


به گفته بنی عقیل، تعطیلات هفته‌های اخیر و کاهش مراجعان به مراکز خونگیری علت کم شدن ذخایر خونی استان است.


مدیر کل انتقال استان، کمبود مراکز خون گیری ثابت و سیار را از دیگر مشکلات این سازمان عنوان کرد و گفت: اتوبوس خون گیری که امکان مستقر شدن در سراسر استان را داشت دیگر قابل استفاده نیست و برای خرید یک اتوبوس جدید هم ۲ میلیارد تومان نیاز است که هنوز تامین نشده است.


انتهای پیام / فا


کاهش ذخایر خون مراکز درمانی گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.