سازمان امور مالیاتی به حساب تمام صنوف دسترسی دارد/ کارتخوان‌ها ربطی به مالیات ندارد

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تقریبا همه صنف‌ها دارای پرونده مالیاتی هستند و مالیات پرداخت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه در مشهد گفت: برای رفاه حال شهروندان در مطب‌ دکتر‌ها و همه صنوف، باید کارتخوان وجود داشته باشد و این ربطی به اداره امور مالیاتی ندارد، چون آن‌ها دسترسی کامل به حساب اشخاص را دارند.

او ادامه داد: تقریبا همه صنف‌ها دارای پرونده مالیاتی هستند و مالیات پرداخت می کنند؛ کارتخوان‌ها اصلا ربطی به مالیات ندارد که شخصی بگوید از کارتخوان استفاده نمی کنیم، چون باید مالیات پرداخت کنیم؛ اداره امور مالیاتی دسترسی کامل به حساب آن‌ها را دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: برای همه صنوف مالیات بر اساس میزان درآمد و هزینه، مالیات شما را حساب می‌کنند و چون شامل همه صنوف می‌شود جامعه پزشکی هم مشکلی ندارد.

بیرجند نژاد افزود: تمامی شرکت‌هایی که دستگاه کارتخوان ارائه می‌دهند باید دستگاه را در سامانه اداره مالیاتی ثبت کنند و این اتصال مسیر نسبتا پیچیده‌ای را طی می کند تا در سامانه ثبت شود؛ نحوه محاسبه مالیات در جامعه پزشکی با بقیه صنوف متفاوت است و چندین محور دارد.
 
او تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی دسترسی کامل به حساب اشخاص دارد و همه پزشکان تقریبا با بیمه‌ها قرارداد دارند و بیمه ها‌ی ارسال شده بر اساس سهمی که داده می شود محاسبه و مالیات دریافت می‌شود.
 
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: اداره امور مالیاتی دسترسی کامل به حساب تمام اشخاص مخصوصا جامعه پزشکان را دارد، چون کارکرد‌ها و درآمد‌های بیشتری دارند و این در آمد چه از طریق کارتخوان انجام شود و چه نقدی دریافت شود همه آن‌ها در بحث مالیات مورد توجه قرار می‌گیرد.

بیرجندی نژاد افزود: توصیه می‌کنیم که حتما همه همکاران برای رفاه حال مردم کارتخوان داشته باشند؛ این کارتخوان تاثیری در میزان مالیات ندارد .

انتهای پیام //ا. ز


وجود کارت خوان ربطی به میزان مالیات ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.