بیست هزار پروانه کار برای اتباع خارجی در اصفهان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت:بیست هزار کارت و پروانه کار برای اتباع خارجی در استان صادر شده است و فقط ۶۶ رشته شغلی برای اشتغال اتباع خارجی مجاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در استان اصفهان قریب به ۱۶۰ هزار نفر تبعه مجاز داریم که در ۱۲ شهرستان در استان سکونت دارند.

سلیمانی افزود: ۱۱۰ هزار نفر از این اتباع دارای کارت اقامت هستند که براساس این کارت اقامت مجاز در استان اصفهان دارند، ۵۰ هزار نفر نیز دارای گذرنامه مجاز از کشور متبوع خودشان هستند.

او در خصوص اداره کل امور اتباع خارجی اظهارداشت: مهم‌ترین حوزه کاری ما هماهنگی بین دستگاه‌های خدمت رسان به اتباع خارجی است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری اصفهان ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش ۵۳ هزار نفر دانش آموز اتباع خارجی در استان اصفهان داریم. همچنین در حوزه بهداشت و درمان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی توانسته ایم در حوزه بهداشتی خدمات رایگان به اتباع خارجی مقیم استان ارائه کنیم، در حوزه درمانی هم با پرداخت هزینه از مراکز درمانی بخش دولتی و غیر دولتی می‌توانند استفاده کنند.

سلیمانی عنوان کرد: در دانشگاه‌های استان اصفهان از دولتی و غیر دولتی مجموعا ۲۴۰۰ نفر دانشجوی خارجی داریم که مشغول به تحصیل هستند، تعداد محدودی از این دانشجویان بورسیه و بقیه با پرداخت هزینه در دانشگاه‌های استان تحصیل می‌کنند.

او در خصوص طلاب خارجی مقیم اصفهان گفت: بیش از ۶۰۰ نفر از طلاب خارجی مقیم اصفهان در جامعه المصطفی عالمیه مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری اصفهان افزود: در حوزه اشتغال اتباع خارجی بیش از بیست هزار کارت و پروانه کار برای اتباع خارجی در استان صادر شده است و فقط ۶۶ رشته شغلی برای اتباع خارجی مجاز است.

سلیمانی در حوزه فرهنگی اتباع خارجی اظهار داشت: باتوجه به طولانی شدن حضور اتباع خارجی در کشور این ضرورت را ایجاب می‌کرد که خدمات مناسبی در حوزه فرهنگی برای این افراد انجام شود که در این راستا می‌توان به بحث اربعین اتباع خارجی اشاره کرد که با رشد ۱۶۰ درصد همراه.

او با اشاره به ضروری بودن مدرک اقامت اتباع خارجی در کشور بیان کرد: اتباع خارجی که فاقد مدرک اقامت هستند توسط دستگاه متولی که نیروی انتظامی است جمع آوری و به کشور خودشان بازگردانده می‌شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری اصفهان در مورد برخورد با تخلفات اتباع خارجه تصریح کرد: برخورد با تخلفات اتباع خارجی یک بخشی از آن با حوزه انتظامی است که باید انجام شود، سایر بخش‌ها که در مورد تمدید یا عدم تمدید اقامت اتباع خارجی است از طریق کارگروهی که برای رسیدگی به تخلفات آن‌ها پیش بینی شده است.


انتهای پیام/م

 

فعالیت ۲۰ هزار تبعه خارجی با پروانه کار در استان اصفهان

برچسب ها: اتباع خارجی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.