عرف:

امیدواریم انتخاباتی در شان و تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم

رئیس ستاد انتخابات کشور بر لزوم نگاه فرا بعدی به فناوری اطلاعات تاکید کرد.

امیدواریم انتخاباتی در شان و تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیمبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش مدیران فناوری اطلاعات استانداری‌ها با محوریت انتخابات سال جاری، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: ستاد انتخابات از دوشنبه (۲۰ آبان) با افتتاح ستاد توسط وزیر کشور وارد فاز عملیاتی تری خواهد شد هر چند که از اردیبهشت ماه سال جاری اقدامات را شروع کردیم و در این مدت آموزش عوامل اجرایی و ارزیابی استان‌ها در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به لزوم انجام همزمان اقدامات اساسی در حوزه فناوری اطلاعات، بهره برداری از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین مطرح در سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری را یکی از اقدامات ضروری در حوزه فناوری اطلاعات دانست و ادامه داد: تلاش می‌کنیم که اجماع بیشتری در جهت انجام کار میان عوامل اجرایی ستاد انتخابات و سایر نهاد‌های ذیربط صورت پذیرد.

عرف همچنین اظهار کرد: هماهنگی‌هایی با شورای نگهبان در حال انجام است که پیشنهاد مشخص ما به شورا برای انتخاب حوزه‌های برگزاری انتخابات تمام الکترونیک، سه پیشنهاد است یکی اینکه ۱۱ استان که اغلب حوزه‌های آن‌ها تک نماینده هستند و تعداد محدودی از حوزه‌های آن‌ها ۲ نماینده‌ای هستند و پیشنهاد دیگر این است که ۱۷۴ حوزه تک نماینده داریم که از آن‌ها تعدادی انتخاب شود؛ و در نهایت همان تعداد شهرستانی که در انتخابات شورای اسلامی بصورت الکترونیک انتخابات برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بحث امنیت فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی را یکی از بستر‌های اصلی تولید و نشر اخبار دانست و بر ضرورت رصد جدی در این حوزه تاکید کرد.

عرف ضمن تاکید بر اهمیت و نقش شبکه‌های اجتماعی در انعکاس اخبار به صورت ملی و فراملی تصریح کرد: در مجموع از حیث ایجاد بستر‌های ایجابی نسبت به برگزاری انتخابات در فضای سالم، امن و قانونمند و آمادگی کامل درمقابل اقدامات سلبی که ممکن است معاندان نظام در دستور کار داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور بر لزوم نگاه فرا بعدی به حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از سلامت و امنیت انتخابات بر دوش مجموعه فناوری اطلاعات است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تدبیری که در این دوره صورت می‌گیرد امیدواریم انتخاباتی در شان و تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم که خروجی آن مجلسی کارآمد باشد و آنچه که مردم با مشارکت حداکثری انتخاب می‌کنند منجر به افزایش کارآمدی و انسجام در کشور شود.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
به شرط آزادی در انتخابات
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
مردم‌ عزیز‌ ایران این‌بار‌ به‌ نمایندگانی‌ رای‌ خواهند‌داد‌ که‌ آبرو‌ نظام‌ ومملکت‌ را حفظ‌ کنند‌ .
آخرین اخبار