برگزاری بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بیست و نهمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ آبانماه در زابل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهدی سطانی نژاد معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری بیست نهمین جشنواره تئاتر و بیست هفتمین هفته کتاب و کتابخوانی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ آبانماه در زابل برگزار خواهد شد که ۲۷ اثر از شهر‌های زهک، زابل، میرجاوه، سرباز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر اعلام آمادگی کرده که از این بین ۱۳ اثر مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت ۱۰ اثر به جشنواره راه یافت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: همه آثار این دوره توسط نویسنده‌های بومی نوشته شده و عمدتا اثار با عناوین بومی هستند، همچنین این دوره جشنواره با حمایت دانشگاه زابل برگزار خواهد شد و اختتامیه جشنواره به صورت ویژه با حضور مدیران کشوری و بازیگران مطرح عرصه سینما برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در نهایت دو اثر منتخب به مرحله چهار سوی نمایش ایران راه خواهند یافت که مرحله ماقبل تئاتر جشنواره فجر است، همچنین دومین دوره جشنواره موسیقی عرفانی به مناسبت هفته وحدت در سراوان که خواستگاه موسیقی عرفانی استان است از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۵ ابان برگزار خواهد شد که هشت گروه از شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، خاش، سراوان به اجرا آثار خواهند پرداخت.

سلطانی‌نژاد گفت: بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۳ ابانماه شروع و تا ۳۰ ادامه می‌یابد که شعار امسال حال خوش خواندن انتخاب شده است و به همین مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب در مرکز استان را خواهیم داشت و همچنین به همت انتشارات داریوش نیز ۳ نمایشگاه کتاب در شهر‌های چابهار و ایرانشهر و زابل برگزار خواهد شد.

او گفت: پیش بینی ما این است که در نمایشگاه کتاب زاهدان تخفیفات کتاب بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اعمال شود البته نقدی هم به قیمت‌ها پشت جلد کتاب داریم که قیمت واقعی ان‌ها درج نمیشود و معمولا قیمت‌ها بالاتر درج میشود که اصطلاحا عنوان کتاب‌های قرمز تلقی میشوند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در بخش تقدیر از اصحاب کتاب و کتابخوانی جشن محوری تقدیر از خادمان فرهنگ توسعه و ترویج کتابخوانی را خواهیم داشت و در سراسر استان شاهد برپایی این جشن‌ها خواهیم بود.

او ادامه داد: در حال حاضر ۴۸ ناشر در استان فعالیت دارند که سال گذشته شاهد چاپ ۷۴ عنوان کتاب بودیم که ۱۰ عنوان مقاله و ۶۴ عنوان تالیف مولفان بود که شمارگان ان‌ها به ۲۰۵۱۰۰ جلد رسید.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره تئاتر رونمایی شد.

انتهای پیام/گ

جشنواره تئاتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار