وزیر نیرو:

آغاز عملیات تامین آبرسانی به ۲۲۶ روستای استان یزد

وزیر نیرو گفت: عملیات تامین آبرسانی به ۲۲۶ روستای استان یزد آغاز شد.

آغاز عملیات تامین آبرسانی به ۲۲۶ روستای استان یزدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در آیین افتتاح پروژه‌های وزارت نیرو در یزد با بیان اینکه، وزارت نیرو، هر هفته طرح‌های مهمی را در استان‌های مختلف کشور تا پایان سال افتتاح می‌کند، اظهار داشت: استان یزد پنجمین ایستگاه قطار این پویش است.

وزیر نیرو تصریح کرد: ان‌شاالله فردا در استان کرمان و تا پایان سال به همین صورت این طرح اجرا می‌شود تا ۲۷۲ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در حال حاضر ۱۳۶ پروژه در دست اجرا دارد که جمعا اعتباری بالغ بر دو هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و آنچه که امروز به برکت سفر رئیس جمهور آماده افتتاح است، شامل ۹ پروژه می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌ای که ما برای اولین بار به این شکل افتتاح می‌کنیم، آغاز عملیات تامین آبرسانی به ۲۲۶ روستای استان یزد است گفت: در استان یزد ۳۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و ما امروز پروژه بزرگی را از طریق تامین منابع مالی از طریق بخش خصوصی افتتاح می‌کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: ۱۲۱ هزار نفر از هموطنان روستایی ما در این ۲۲۶ روستا ظرف حداکثر سه سال آینده از نعمت دسترسی به شبکه آب سالم و پایدار و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

اردکانیان تصریح کرد: تا سال ۹۲ با همه تلاش‌هایی که شده بود، ۹۰۰ هزار نفر از هموطنان روستایی ایران از نعمت آب شرب پایدار برخوردار بودند، ولی از ۹۲ تا به امروز، ۱۰ هزار و ۳۳۶ روستای ما به شبکه آبرسانی متصل شده و تعداد کل روستاییان برخوردار از این نعمت از ۶ میلیون نفر گذشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار