بانوی فلسطینی در کمتر از ۶ ماه دوبار قرآن را کتابت کرد + تصویر

«میمی فرج الله»، بانوی ۵۶ ساله فلسطینی ساکن نوار غزه است که توانست در کمتر از ۶ ماه، دوبار آیات قرآن را کتابت کند.

بانوی فلسطینی در کمتر از ۶ ماه دوبار قرآن را کتابت کرد + تصویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «میمی فرج الله»، بانوی فلسطینی اهل نوار غزه است که قرآن را هر هفته یک بار و در ماه رمضان ۱۵ بار به طور کامل ختم می‌کند.
 
این بانوی ۵۶ ساله علاقه دارد مانند فرزندانش حافظ قرآن شود. او ۹ فرزند (۷ پسر و دو دختر) دارد که همه فرزندانش در مسیر حفظ و آموزش قرآن قدم برداشته‌اند.
 
سه تن از فرزندان این بانوی فلسطینی حافظ کل قرآن هستند و یکی از آن‌ها نیز حافظ ۱۵ جزء قرآن است و به مادرش وعده داده‌ است که به زودی حافظ کل قرآن شود. بقیه نیز حافظ اجزایی از قرآن هستند که یکی از آن‌ها معلم تربیت اسلامی است و دیگری نیز در رشته زبان عربی تحصیل کرده است.
 
وی با توجه به بالابودن سن، ضعف بینایی و وجود درد در انگشتانش اصرار داشت که قرآن را کتابت کند. لذا کتابت کلام وحی را در ماه مه گذشته(اوایل اردیبهشت‌ماه) برای نخستین بار آغاز کرد.
 
این بانوی فلسطینی به مدت ۱۰ ساعت در طول روز به کتابت قرآن مشغول بود و بنا به گفته خود، در کنار نقشه فلسطین که خود، آن را دوخته بود می‌نشست و این کتاب آسمانی را کتابت می‌کرد.
 
وی درباره زمان کتابت قرآن خود می‌گوید: «نماز ظهر را که می‌خواندم، شروع به کتابت قرآن می‌کردم. گاهی نیز آنقدر مشغول کتابت بودم که نمازم به تأخیر می‌افتاد. حتی فرزندانم از من می‌خواستند تا نوشتن را کنار بگذارم و زمانی را با آنها بگذرانم، اما من نمی‌پذیرفتم و به کتابت ادامه می‌دادم.»
 
این بانوی فلسطینی پس از دو ماه و نیم توانست نخستین نسخه قرآن دست‌نویس خود را به پایان ببرد.
 
او در ماه آگوست گذشته(مردادماه سال جاری) نیز بار دیگر تصمیم گرفت قرآن را مجددا کتابت کند. لذا شروع به کتابت کرد و در پایان ماه اکتبر(۸ آبان‌ماه) توانست دومین نسخه دست نویس قرآن کریم را به پایان برساند.
بانوی فلسطینی در کمتر از ۶ ماه دوبار قرآن را کتابت کرد + تصویر

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار