رشد ۵ برابری برداشت سیب زمینی در استان اصفهان

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان از مرتفع شدن کمبود سیب زمینی در بازار استان اصفهان خبرداد.

نوروز علی اسماعیلی رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه امسال برداشت سیب زمینی در اراضی استان اصفهان ۵۰ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

او افزود:سیب زمینی یکی از مهمترین محصول در حوزه کشاورزی است و هر ایرانی سالانه ۳۵ کیلو سیب زمینی مصرف می‌کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان تاکید کرد:با مدیریتی که از سوی بازرسی اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان صورت گرفت توانستیم برخی مشکلات سیب زمینی در بازار استان اصفهان را مرتفع کنیم.

اسماعیلی ادامه داد:در حال حاضر اساسی‌ترین مشکل کشاورزان استان اصفهان گرانی زمین کشاورزی و بذر برای کشت محصولاتشان است و از دولت انتظار داریم سال آینده حمایت بیشتری برای رفع مشکلات کشاورزان در حوزه کشاورزی داشته باشد.

او با اشاره به اینکه شهرستان فریدن قطب تولید و تامین سیب زمینی در بازار استان اصفهان است اضافه کرد:کشت سیب زمینی در استان اصفهان بیشتر در شهرستان‌های سمیرم، فریدن وچادگان صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان اصفهان در خصوص صادرات خارجی و داخلی سیب زمینی استان اصفهان گفت: در حال حاضر سیب زمینی استان اصفهان به کشور‌های اففانستان و روسیه صادر می‌شود همچنین صادرات داخلی این محصول به استان‌های تهران، اهواز و مشهد  صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام/ی
 

برداشت سیب زمینی، ۵۰ درصد بیشتر از سال قبل

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.