۱۰۰ میلیون دلار برای انسداد مرز‌های جنوب شرق کشور اختصاص یافت

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی با درخواست رئیس جمهوری و موافقت رهبر معظم انقلاب برای انسداد مرز‌های جنوب شرق کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی در حاشیه بازدید دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از نمایشگاه کشفیات مواد مخدر سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار کرد: اختصاص این اعتبار برای انسداد مرز‌های جنوب شرق کشور سرعت کار را شتاب داده، اما کافی نیست.

او بیان کرد: انسداد مرز‌های سیستان و بلوچستان از چند سال اخیر آغاز شده و در بخش‌هایی این انسداد به خوبی انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خدمات زیادی برای مقابله با قاچاق در کشور انجام شده که در این استان نیز به روش‌های مختلف از جمله فنس کشی، دیوار، حفر کانال، استقرار سامانه‌های اپتیکی، مخابراتی و افزایش امکانات لجستیکی بوده است.

او اظهار کرد: اکنون پنج کارگاه سپاه در سیستان و بلوچستان تجهیز و در حال انسداد مرز‌های این استان هستند.

موهبتی تصریح کرد: ایران به صورت یک جانبه نمی‌تواند انسداد مرز را انجام دهد که در این زمینه توافقاتی با پاکستان انجام شده که این کشور نیز انسداد مرز را آغاز کرده است.
او ادامه داد: پاکستان با ایجاد موانع سیم خاردار و فنس کشی حدود ۵۰ کیلومتر از نوار مرزی را مسدود کرده که اگر این روند ادامه داشته باشد بسیار امیدوار کننده خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسدود کردن مرز به معنای ممانعت از ارتزاق مرزنشینان نیست بلکه گذرگاه‌های مرزی، پایانه‌ها و مسیر‌های قانونی برای تبادل اقتصادی مرمان دو سوی مرز باز است.

اوادامه داد: امیداوریم هر چه زودتر بازارچه مرزی ریمدان و پیشین در جنوب سیستان و بلوچستان برای تبادل کالا میان مردم دو سوی مرز به طور کامل راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/گ

انسداد مرزهای شرقی

برچسب ها: استانداری ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار