شرکت ۲۲۰ هزار کودک و نوجوان استان در برنامه‌های کتابخوانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از شرکت ۲۲۰ هزار کودک و نوجوان کرمانشاهی در برنامه‌های کتابخوانی کانون پرورشی استان در یک سال گذشته خبر داد.

شرکت ۲۲۰ هزار کودک و نوجوان استان در برنامه‌های کتابخوانیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مهناز فتاحی امروز (۱۹ آبان) در آیین تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده کتابخوانی مراکز کانون پرورشی استان کرمانشاه که با عنوان "مهرواره بزرگ کتاب و کتابخوانی" و با حضور بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب "دختر شینا" برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت اظهار کرد: از آنجایی که پیامبر اکرم (ص) مبلغ کتاب و کتابخوانی در جامعه بودند، توصیه می‌شود کودکان و نوجوانان این هفته را برای خواندن زندگینامه پیامبر رحمت و مهربانی غنیمت بشمارند.

او در ادامه به بیان فواید کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان پرداخت و افزود: کتابخوانی علاوه بر اینکه باعث سرگرمی افراد می‌شود، موجب بالا رفتن اطلاعات آن‌ها می‌شود. همچنین کتابخوانی به افراد نحوه برخورد با دیگران را می‌آموزد و آن‌ها را برای زندگی کردن آماده می‌کند.

او  با اشاره به شرکت ۲۲۰ هزار کودک و نوجوان استان در برنامه‌های کتابخوانی کانون پرورشی استان در یک سال گذشته گفت: کودکان و نوجوان کرمانشاهی با برنامه‌های متنوعی در برنامه‌های کتابخوانی شرکت کردند. برخی از آن‌ها کتاب‌های دوست داشتنی خود را معرفی کردند و برخی داستان زندگی خود را نوشتند و کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در یک سال گذشته ۴۰۰ عنوان کتاب خوانده‌اند.

بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب "دختر شینا" نیز در این مراسم با اشاره به زندگی و خدمات آیت الله محمدحسین طباطبایی، گفت: به دلیل فعالیت‌های موثر ایشان در حوزه کتاب و کتابخوانی، روز وفاتشان به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از کودکان و نوجوانان خواست تا در هفته کتاب و کتابخوانی با خواندن زندگینامه آیت الله طباطبایی با این علامه بزرگ آشنا شوند خواندن این نوع کتاب‌ها افراد را با زندگی چهره‌های شاخص آشنا می‌کند و همین می‌تواند در الگوگیری آن‌ها از چهره‌های شاخص اثرگذار باشد.

انتهای  پیام/ز

 

 

تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده کتابخوانی مراکز کانون پرورشی استان کرمانشاه

برچسب ها: کتاب ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.