سیارکی خطرناک به سوی زمین در حرکت است

در واپسین ماه‌های سال میلادی جاری، سیارکی بزرگ به سوی زمین درحال نزدیک شدن است که در صورت منحرف شدن ناگهانی مسیر حرکتش می‌تواند خطر جدی برای ادامه زندگی انسان بر روی زمین باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان اعلام کرده‌اند رصد فضا نشان داده سیارکی که اولین بار درسال ۲۰۰۶ به وسیله محققان رصد خانه‌ای در آریزونای آمریکا کشف شده و دوبار در سال به دور زمین می‌چرخد در وضعیتی خطرناک قرار دارد و جزء سیارک‌های خطرساز برای کره زمین طبقه بندی شده است.

محققان ناسا هشدار داده اند این سیارک با سرعت بسیار زیاد در فاصله زمانی کمتر از دو هفته آینده از کنار کره زمین عبور خواهد کرد.

کارشناسان اعلام کرده اند این سنگ آسمانی که به نام SF۶، ۲۰۰۶ نام گذاری شده است، حدود ۶۱۰ متر طول داشته باشد که ابعادی دو برابر برج ایفل یا شش برابر بزرگی یک زمین فوتبال است.
 

فاصله سیارک با زمین به طور تقریبی ۱۱ برابر فاصله بین زمین و کره ماه است. دانشمندان برای جلوگیری از بروز خطر‌های برخورد احتمالی سیارک‌ها با کره زمین درجست و جوی راهکار‌هایی برای منحرف کردن مسیر سیارک‌ها یا نابودی آنها در فضا هستند.
بیشتر بخوانید: ساخت هتل فضایی از ایده تا واقعیت/ چالش‌های پیش روی مهندسان برای ساخت اولین هتل فضایی دنیا

پیش بینی می‌شود SF۶، ۲۰۰۶ در روز چهارشنبه مورخ ۲۰ نوامبر به زمین نزدیک شود و از فاصله ۴.۳۵ میلیون کیلومتری کره زمین عبور کند.

سرعت حرکت سیارک درآن زمان برابر با ۲۷۰۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

محققان با پیش بینی مسیر حرکتی این سیارک اعلام کرده اند احتمالاً تا دو قرن آینده احتمال تصادف آن با کره زمین جود ندارد. در صورت برخورد با زمین این سنگ بزرگ می‌تواند خسارت‌هایی فراوان بر روی زمین ایجاد کند.

هر سیارک یا دنباله داری که در فاصله ۵۰ میلیون کیلومتری از زمین قراردارد مانند سیارک SF۶، ۲۰۰۶ جزو اشیای نزدیک به زمین neo طبقه بندی می‌شوند.
 

پس از عبور این سیارک از کنار زمین، مرتبه آینده گذر آن از سطح کره زمین حدود نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی روی خواهد داد.

اشیای موجود در لیست neo دارای پتانسیلی جدی برای آسیب به کره زمین و از دست رفتن حیات انسان‌ها هستند. دانشمندان تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار سیارک در منظومه شمسی کشف کرده اند و آژانس فضایی اروپا، ESA حدود ۸۰۰ مورد از آن‌ها را در فهرست سیارک‌های خطرساز قرار داده است.
 
بنا بر مطالعات انجام شده دانشمندان هر هفته حدود ۴۰ سیارک جدید درمنظومه شمسی کشف می‌کنند که از میان آن‌ها تعداد زیادی جزء دسته NEO‌ها طبقه بندی می‌شوند.

مسیر حرکتی این سیارک به وسله محققان موسسه CNEOS در هر لحظه بررسی می‌شود. سیارک‌ها تا کنون اثر‌های مخربی بر کره زمین گذاشته‌اند و حتی دانشمندان اعتقاد دارند برخورد سیارک‌ها سبب نابودی دوران دایناسور‌ها و بروز دوران یخبندان درزمین شده است.

به تازگی دانشمندان ناسا گزارش داده‌اند سیارکی به ابعاد بزرگ‌ترین برج ساخته شده در زمین در روز‌های اول سال میلادی آینده از کنار سیاره زمین عبور خواهد کرد.
 
منبع: sputniknews
 
انتهای پیام/
 

سیارکی خطرناک در حال حرکت به سوی زمین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۴۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
قبول دارید ؟؟
-
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
شهاب سنگ اومد!!!!!!!!!!!!!!!!!