یک کارگردان تئاتر:

تئاتر کودک باید براساس سلیقه کودکان ساخته شود

یک کارگردان تئاتر گفت: تئاترکودک و نوجوان باید براساس سلیقه کودکان ساخته شود.

تئاتر کودک باید براساس سلیقه کودکان ساخته شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،آزاده انصاری، یک کارگردان تئاتر که با نمایش «کچل کفترباز» در جشنواره تئاتر کودک حضور دارد، گفت: هدف نمایش این بود که مخاطبان دریابند شادی سرمایه بسیار بزرگی است و باید از آن مراقبت کرد.

او با بیان اینکه کارگردانان تئاتر کودک و نوجوان باید برای کار در این زمینه دغدغه داشته باشند، ادامه داد: کسانی که دغدغه دارند باید درمورد مسائل مربوط به کودکان شناخت داشته باشند و موضوعاتی را برگزینند که روشنگری مخاطبان را به دنبال داشته باشد.

کارگردان نمایش «کچل کفترباز» افزود: کارگردان باید سلیقه کودکان، گروه سنی و مسائلی که ذهن آن‌ها را درگیر می‌کند، مورد توجه قرار دهد.

انصاری با اشاره به استفاده از عروسک در نمایش «کچل کفترباز»، افزود: ما از هر ابزاری برای انتقال یک پیام و مفهوم به مخاطب، استفاده می‌کنیم و عروسک نیز یکی از این ابزارهاست.

او با تأکید بر اینکه فرهنگ ما غنی است، افزود: داستان‌هایی در ادبیات ایران وجود دارد که در هریک از آن داستان‌ها رمز و راز و آموزه‌های فراوانی وجود دارد و پیام‌هایی را به ما می‌دهد؛ البته باید برای به روز کردن اجرای این داستان‌ها بر اساس نیاز مخاطب توجه شود.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: گروه‌هایی هستند که با دقت و شناخت در تئاتر کودک و نوجوان کار می‌کنند و امید می‌رود با به روز کردن دانش خود، فرهنگ سازی مناسبی در موضوعات مختلف برای کودکان که آینده‌سازان این کشور هستند، داشته باشند.

او با بیان اینکه از امروز برای آینده باید سرمایه گذاری شود، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، باید مسائل درستی را برای انتقال به مخاطبان خود انتخاب کنیم.

این کارگردان تئاترادامه داد: جشنواره، فضایی برای حضور هنرمندان، تبادل افکار و اجرای نمایش‌هاست و در ایام سال باید از طریق تولید، آزمون و خطا کرده و به نیاز‌های مخاطبان شناخت پیدا کنیم.

انصاری با تأکید بر اینکه گروه‌های نمایشی باید با تلاش کیفیت کار خود را افزایش دهند، یادآور شد: سالن‌های مخصوص تئاتر کودکان و نوجوانان باید افزایش پیدا کند که به طور قطع در جذب مخاطبان نیز اثرگذار است.

او گفت: تئاتر، کودک را خلاق و اجتماعی می‌کند، اعتماد به نفس او را بالا می‌برد و با دیدن تئاتر در خصوص مسائلی که ذهنش را درگیر کرده، آگاه می‌شود.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۱۶ تا ۲۱ آبان در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب


تئاتر کودک و نوجوان تا ۲۱ آبان در همدان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار