استاندار اردبیل:

وحدت و همدلی شاه کلید توسعه است

استاندار اردبیل گفت: در سایه وحدت و همدلی می‌توان به یک جامعه آرمانی دست یافت چرا که وحدت و همکاری عامل اصلی پیشرفت و شاه کلید توسعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در مسجد جامع عنبران به مناسبت آغاز هفته وحدت در جمع مردم این بخش گفت: وحدت همیشه باعث پیشرفته و امنیت شده و نفاق و دشمنی مانع توسعه در جامعه شده است.

او وحدت و همدلی را سبب توسعه و راه رسیدن به نقطه اوج بر شمرد و گفت: وحدت مسلمانان در ایران پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و به دنبال آن هشت سال دفاع مقدس در ایران را رقم زد و برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه وحدت مسلمین باعث شد که مسلمانان در سوریه در مقابل یورش داعش پیروز شوند گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی وحدت و اتحاد همه مردم باعث شده که حتی یک وجب خاک کشورمان به دست دشمن نیافتد.

بهنام جو وحدت و هماهنگی بین مسولین استان اردبیل را نیز قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: با محوریت و راهنمایی نماینده ولی فقیه، وحدت نمایندگان در مجلس و استانداری شاهد افزایش و رشد سرمایه گذاری ۲۰۰درصد در استان اردبیل هستیم.

او در رابطه با پروژه‌های در دست اجرای این بخش اظهار داشت: برای انتقال آب شرب مورد نیاز این بخش که کار بسیار عظیم است ۶۰میلیارد تومان اعتبار لازم است که ۳۰ میلیارد آن در دو نوبت ۱۵ میلیارد تومانی تامین شده و ۳۰ میلیارد تومان بقیه در سال آینده تخصیص می‌یابد و این پروژه در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

استاندار اردبیل افزود:برای تامین آب مورد نیاز بخش صنعت، کشاورزی و شرب برنامه ریزی ۳۰ ساله تدوین می‌شود و با پیگیری‌های لازم به سرانجام می‌رسد.

بهنام جو تکمیل سد عنبران را با صرف ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از طرح‌های مهم دانست و گفت: این پروژه با ظرفیت یک میلیون متر مکعب در تغذیه سفره آب زیر زمینی منطقه و رونق صنعت و کشاورزی نقش مهمی دارد.

او افزود: بهداشت و درمانگاه شهر عنبران با تامین اعتبار لازم در سال‌های آتی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

استاندار اردبیل راه اندازی ناحیه صنعتی و شهرک خصوصی در این بخش را یادآور شد و افزود: این شهرک در سه کیلومتری شهر عنبران واقع شده و در حال حاضر سرمایه گذار عملیات اجرایی دو کارخانه کاغذ سازی و تولید لوازم خانگی را آغاز کرده که در سال آتی با ۵۰۰ نفر اشتغال زایی از جوانان بومی کار خود را آغاز می‌کند.

بهنام جو تسهیلات اشتغال در این بخش را قابل توجه دانست و اظهار کرد: روستای عنبران در زمینه گردشگری در کشور با صرف اعتبار مناسب پایلوت نمونه گردشگری اعلام شده و در بخش صنایع دستی نیز جاجیم، گلیم و ورنی عنبران می‌تواند در کشور الگو باشد.

او سرمایه گذاری در بخش گردشگری را اولویت شهر عنبران بر شمرد و افزود: با توجه به اینکه این منطقه دارای پتانسیل گردشگری بکر و روستا‌های سنتی با قابلیت هدف گردشگری است باید سرمایه گذاری در این راستا انجام شود.

انتهای پیام/ح

بهداشت و درمانگاه شهر عنبران به بهره برداری می رسد

برچسب ها: وحدت ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.