مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل:

توسعه گردشگری شهر اردبیل وارد فاز عملیاتی شده است

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: طی دو سال گذشته توسعه گردشگری شهر اردبیل وارد فاز عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه مشترک با اعضای شورای شهر اردبیل، گفت: شهر اردبیل ویژگی‌های طبیعی و تاریخی بسیاری برای جذب توریست دارد و با اقدامات انجام شده در دو سال گذشته توسعه گردشگری شهر اردبیل وارد فاز عملیاتی شده است.

او گفت: شهر اردبیل ویژگی‌های طبیعی و تاریخی بسیاری برای جذب توریست دارد و با اقدامات انجام شده در دو سال گذشته توسعه گردشگری شهر اردبیل وارد فاز عملیاتی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان داشت: ساماندهی مجموعه تاریخی شیخ کلخوران، کاوش‌های جمعه مسجد، ثبت ملی عمارت شهرداری، تعین حریم پل‌های تاریخی و ایجاد موزه‌های جدید از جمله این اقدامات است.

فلاحی با اشاره به احیای سردر عالی قاپو در مدت زمان کمتر از یک سال، افزود: با احیای این مجموعه و ساماندهی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی مدت ماندگاری گردشگران در این مجموعه از ۲۵ دقیقه به ۲ و نیم ساعت رسیده است.

او ادامه داد: همچنین با رایزنی‌های انجام شده و حمایت استاندار اولین هتل ۵ ستاره شهر اردبیل در سفر ریاست محترم جمهور کلنگ زنی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۳ از جمله برنامه‌های مهمی است می‌تواند گردشگری استان اردبیل در سطح بین المللی معرفی کند.

انتهای پیام/ح

انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو

برچسب ها: گردشگری ، توریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار