صفاری‌نیا مطرح کرد؛

اعتبار بخشی به دانشمندان جهان اسلام با اعطای جایزه مصطفی (ص)

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص)، گفت: در تلاش هستیم تا زمینه اعتبار بخشی به دانشمندان جهان اسلام فراهم شود.

در تلاش هستیم اعتبار بخشی به دانشمندان اسلام فراهم شودبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم سومین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) و شخصیت‌های برجسته علمی ایران و جهان صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

 
در ابتدای مراسم مهدی صفاری‌نیا دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) اظهار کرد: نمونه موفق جوایزی که در جهان اسلام وجود دارد جایزه مصطفی (ص) است.

او افزود: بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) امیدوار است کانونی برای جلب توجه جهانیان اسلام باشد تا زمینه فعالیت امت‌های اسلامی را به وجود آورد.

صفاری‌نیا ادامه داد: بنیاد مصطفی (ص) در زمینه هم افزایی و ارتقای ظرفیت فناوری و نوآوری نقش موثری را ایفا کرده است.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) ابراز کرد: با اعطای جایزه مصطفی (ص) در تلاش هستیم تا زمینه اعتبار بخشی به دانشمندان جهان اسلام فراهم شود.

ارسال ۱۶۴۹ اثر به دبیرخانه جایزه

 حسن ظهور دبیر کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) در ادامه مراسم گفت: این جایزه در زمینه‌های تخصصی فناوری اطلاعات، زیست فناوری و نانو و نیز در دو حوزه عمومی اعطا می‌شود.

ظهور اظهار کرد: در این دوره ۱۶۴۹ اثر به دبیرخانه جایزه ارسال شد. از این تعداد ۱۹۹ اثر مربوط به حوزه فناوری اطلاعات است که در ارزیابی اولیه ۲۹ اثر انتخاب و در داوری نهایی ۴ اثر منتخب شناخته شدند.

او گفت: ۶۶۴ اثر در حوزه زیست فناوری و پزشکی بود که از ۱۰۶ اثر ارزیابی اولیه صورت گرفت و ۴ اثر در داوری نهایی انتخاب شدند و ۱۷۲ اثر در حوزه نانو و ۶۱۴ اثر در دیگر زمینه‌های علم و فناوری بوده است.

اوگوشاهین، برگزیده جایزه مصطفی (ص) از کشور ترکیه در ادامه مراسم گفت: برگزیده شدن واهمیت این جایزه دلگرمی برای دانشمندانی، چون ما است و خوشحالم که کشور جمهوری اسلامی برای این جایزه ارزش قایل است.

شاهین ادامه داد: برای این جشنواره آرزوی موفقیت دارم و بسیار از این مدت اقامت در ایران و تبادل علم و نظر با اساتید ودانشمندان ایران راضی هستم.

عمران اینان برگزیده دیگر این جایزه از کشور ترکیه گفت: در یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه تدریس می‌کنم، هنگام بازدید از دانشگاه‌های تهران و بهشتی از سطح علمی بالای آن‌ها بسیار تعجب کردم و خواستار تبادل نظر علمی با آن‌ها شدم.

  محمد عبدالاحد برگزیده دیگر جایزه مصطفی (ص) بیان کرد: توفیق دارم که در راستای بهبود بیماری صعب العلاج سرطان قدمی بردارم و اکنون می‌توانم نوید دهم که زندگی افراد سرطانی بهبود می یابد.

او ادامه داد: این محصول در حوزه بنیادی در کشور اسلامی انجام شده و امیدواریم این مورد تنها در یک جزیره کوچک باقی نماند و توسعه یابد.

برگزیده جایزه مصطفی (ص) تصریح کرد: از صفر تا صد این محصول در ایران است و از همه کسانی که در این راستا همکاری داشتند تشکر می‌کنم.

او افزود: مسئولیت ما پس از کسب این جایزه بیشتر می شود و باید مسیرهای نرفته علمی بسیاری که در این زمینه داریم را پیش بگیریم.

 در ادامه مراسم علی خادم حسینی دانشمند ایرانی و برگزیده دیگر جایزه مصطفی (ص) اظهار کرد: به دست آوردن این جایزه برای من افتخار است.

او گفت: امیدوارم جایزه مصطفی (ص) در کشور‌های اسلامی منجر شود تا در زمینه علم و فرهنگ فعالیت بیشتری انجام شود.

 حسین بهاروند برگزیده سوم جایزه مصطفی (ص) در این مراسم اظهار کرد: مایه افتخار است که منتخب جایزه مصطفی (ص) شدم.

بهاروند گفت: معتقدم که می توانیم در حوزه پزشکی موفق شویم و در آینده آکادمی پزشکی را در حوزه های مختلف سرطان، مغز، علوم شناختی و...داشته باشیم تا بتوان محققین و دانشمندان سراسر جهان را حمایت کند.

سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و رئیس شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) در ادامه گفت: جایزه مصطفی (ص) جایزه‌ای است تا از پیامبر اسلام الگویی بسازیم و ایشان را به همه بشناسانیم.

ستاری گفت: در دورانی هستیم که همه باعلم و فناوری در حال پیشرفت هستند و جایزه مطصفی (ص) هم به سفیران حقیقت جو اعطا می‌شود.

 او ادامه داد: جایزه مصطفی (ص) مهر و دوستی به همراه دارد و بهانه‌ای برای کنار هم نشاندن امتی است که چند صباحی ازهم دورافتاده‌اند.

رئیس شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) ابراز کرد: امیدواریم فناوری‌های آینده ساز؛ هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، فناوری نانو، فناوری زیست و... سرآمد شوند.

ستاری تصریح کرد: این جایزه قابل توجه و پاسداشت دانشمندان واقع شده است، زیرا جایزه‌ای است که همت شایسته جوانان را به تصویر می‌کشد و اعطای آن به عنوان نماد شایستگی و برتری جهان اسلام است.

او گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین فعال در حوزه علم و فناوری با جوانان خستگی ناپدیرش به عنوان برترین در زمینه جهان اسلام انتخاب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار