هزاران سنندجی در میلاد پیامبر اکرم (ص) گرد هم آمدند

شانزدهمین یادواره مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی و بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور با حضور هزاران سنندجی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، برگزاری مراسم‌های مولودی خوانی در استان کردستان یکی از آئین‌های ویژه در ایام هفته وحدت به شمار می‌رود و مراسم‌های این چنین به قدمت تاریخ در این خطه از کشور سابقه دارد.

کردستانی‌ها سالهاست که ایام ماه ربیع الاول به ویژه ایام هفته وحدت را به جشن می‌نشینند و با برگزاری مراسم‌های مختلف مولودی خوانی و مداحی به مدح و ستایش پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت ایشان می‌پردازند.

امسال نخستین روز از هفته وحدت بزرگترین مراسم مولودی خوانی ایران با حضور هزاران نفر از مردم برگزار شد و گروه‌های مختلف مولودی خوانی در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند.

شانزدهمین یادواره مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و با همکاری و مشارکت شماری از ادارات و سازمان‌های دولتی برگزار شد، هزاران نفر از مردم سنندج را در مسجد جامع این شهر دور همدیگر جمع کرد.

در این مراسم کاملا مردمی شمار از گروه‌های مولودی خوانی برتر استان کردستان حضور داشتند و با اجرای قطعه‌های مختلف مولودی خوانی، ارادت خود را به آخرین فرستاده الهی و اهل بیت و یارانش اعلام کردند.

بر خلاف دیگر برنامه‌ها و مراسم‌های استان کردستان و حتی دیگر نقاط کشور، شانزدهمین یادواره مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی راس ساعت آغاز شد و بعد از تلاوت کلام الله مجید گروه غوثی‌ها به اجرای برنامه پرداختند.

فرزندان خلیفه میرزا آغه غوثی با اجرای دل نواز مولودی خوانی حاضران در این مراسم را به وجد آوردند و سپس نوبت به اجرای گروه منصور مرادی رسید که اجرای آن‌ها نیز مورد استقبال ویژه حاضران در این مراسم قرار گرفت.

یادواره مرحوم شمس قریشی محوری‌ترین برنامه هفته وحدت است

امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان که در میان شلوغی مراسم در حال هماهنگی اجرای به موقع برنامه‌ها بود،گفت: برگزاری این مراسم برای شانزدهمین دوره پیاپی در میان حضور و استقبال گسترده اقشارمختلف مردم نشان دهنده جایگاه و تاثیرگذاری بالای آن است.

او ادامه داد: برای حوزه هنری استان کردستان افتخار است که متولی برگزاری مراسم و برنامه‌ای باشد که کاملا مردمی است و اقشار مختلف هر ساله با حضور گسترده در آن شرکت می‌کنند.

رئیس حوزه هنری کردستان ضمن تبریک ایام هفته وحدت، بیان کرد: مراسم مرحوم شمس قریشی امروز به یکی از مهمترین برنامه‌های هفته وحدت حتی در سطح کشور نیز تبدیل شده است.

هر لحظه بر میزان ورود مردم به داخل مسجد افزوده می‌شود که البته سهم حضور بانوان و فرزندان آن‌ها در این مراسم ویژه‌تر بود و برنامه بعدی نیز نوبت به سید بهاء الدین حسینی رسید که گروه وی نیز قطعاتی مولودی خوانی را اجرا کند.

فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران اول در جایگاه قرار گرفت و از این حضور باشکوه مردم در مراسم مولودی خوانی در مسجد جامع سنندج تقدیر کرد.

در کنار اقشار مختلف مردم جمع زیادی از مسئولان نیز در این مراسم حضور داشتند که از آن جمله می‌توان به حضور نماینده، ولی فقیه در استان کردستان و تعدادی دیگر از مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی و همچنین علما و روحانیون شیعه و سنی اشاره کرد.

اجرای گروه مولودی خوانی مسعود مرادی دیگر بخش برنامه بود که این اجرا نیز با استقبال چشمگیر مردم حاضر در این مراسم قرار گرفت و سپس ماموستا عارف عنایتی امام جمعه دهگلان هم به عنوان سخنران بعدی در جایگاه قرار گرفت.

ماموستا عنایتی با اشاره به اهمیت و جایگاه برگزاری مراسم‌های مولودی خوانی، عنوان کرد: برگزاری مراسم‌های این چنین ریشه در اعتقادات مردم این دیار دارد و این مراسم عین وحدت و همدلی در کشور اسلامی ایران به شمار می‌رود.

اجرای گروه مولودی خوانی حمید وکیلی و در ادامه نیز اجرای گروه مولودی خوانی شهرام منصوری دیگر بخش‌های مراسم و یادواره مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی بود که این دو اجرا نیز مورد استقبال ویژه مردم حاضر در این مراسم قرار گرفتند.

دفتر شانزدهمین یادواره مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی با برگزاری مراسم دعای پایانی و با اجرای شهرام منصوری بسته شد و هزاران نفر حاضر در این مراسم با خوشنودی و رضایت کامل مسجد جامع سنندج را ترک کردند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.