اجرای طرح نصب پابند الکترونیکی برای اولین بار در زندان اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از اجرای طرح نصب پابند الکترونیکی برای اولین بار در زندان‌ مرکزی اردبیل خبر داد.

اجرای طرح نصب پابند الکترونیکی برای اولین بار در زندان اردبیل

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل صبح امروز در حاشیه بازدید از زندان مرکزی اردبیل گفت: استفاده از مراقبت‌های الکترونیکی برای اولین بار در استان اردبیل و آزادی زندانی با نصب پابند الکترونیکی در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در استان اجرایی می‌شود.

او بیان کرد: بر اساس مقررات قانونی کسانی که برای اولین بار مرتکب جرایم سبک و کم اهمیت شده و فاقد سابقه کیفری بوده و سرپرست خانواده می‌باشند، این امتیاز را قانونگذار قائل شده تا با استفاده از سیستم مراقبت الکترونیکی که در قالب یک پابند هست کنترل شوند و به جای حضور در زندان‌های بسته در بیرون از زندان در کنار خانواده باشند، ولی محدودیت‌های تردد برای آن‌ها از طریق این سیستم الکترونیکی اعمال می‌گردد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل هدف از این طرح را مجازات زندانی بدون تأثیر گذاری نسبت به خانواده و افراد تحت تکفل وی دانست و گفت: این طرح در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس محترم قوه قضائیه در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در استان اجرایی می‌شود.

عتباتی اظهار داشت: این طرح برای اولین بار در زندان اردبیل اجرایی شده و در آینده در تمام زندان‌های استان به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ح

استفاده از مراقبت‌های الکترونیکی برای اولین بار در اردبیل

 

برچسب ها: زندان ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.